مدیرعامل اب وفاضلاب شهری مازندران هشدارداد؛

ضرورت تخصیص ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار برای کاهش عقب افتادگی اب وفاصلاب دراستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت:سال گذشته آب شیرین کن در گلوگاه نصب شد زیرا منابع آبی به سمت شوری می رود.
کد خبر: ۶۶۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 03 October 2018

به گزارش خبرنگارما، ذبیح الله ذاکری مدیرعامل شرکت اب وفاضلاب مازندران، با اشاره به کاهش بارندگی و افزایش دمای هوا طی سالهای جاری اطهار کرد: بارش نزولات جوی دراین استان نسبت به استانهای دیگردر جایگاه بالاتری قراردارد اما در مجموع میزان بارش ها کم شده است.

عضوشورای اداری استانداری مازندران با اشاره به رشد مسافران و گردشگران در استان و افزایش تقاضاهای لسکان و زندگی در این استان تصریح کرد: ایران بیست و چهارمین کشور دارای تنش آبی است و باید راهکارهای مناسبی در این بخش ارائه کنیم.
این مقام مسوول ، با ابراز تاسف از اینکه میزان متوسط نزولات جوی سال به سال در کشور رو به کاهش است گفت: متوسط بارندگی در مازندران نیز روز به روز با کاهش مواجه است و علاوه براین، میزان گرما نیز سال جاری نسبت به سنوات قبل رشد یافته است.
ذاکری با بیان اینکه درجه حرارت سبب کاهش و تنش منابع آبی می شود گفت: جمعیت وارده به استان دو تا سه برابر جمعیت استان است و این امر سبب می شود تا تنش آبی در استان بیشتر شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، کیفیت منابع آب را امری مهم برشمرد و گفت: به دلیل آنکه چاه های حفرشده عمق زیادی دارند، بیشترین مشکل را مواجه می شویم و در حال حاضر بیشترین سرطان را در استان شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه مصارف و تقاضا برای آب روز به روز در حال افزایش و رشد است گفت: هرساله پنج لیتر در ثانیه باید به منابع آبی افزوده شود.
این مدیرعامل با بیان اینکه به آمایش سرزمینی توجه ای نشده است گفت: به عنوان نمونه در مسکن مهر و در منطقه میارکلای ساری بدون توجه به آمایش سرزمینی سه هزار نفر اسکان می یابند و ایجاد شهرک و شهرهای جدید از یکسو و کمبود منابع مالی و آبی سبب بروز مسائلی شده است.
وی گفت: در بخش آب و فاضلاب از نظر مالی عقب ماندگی داریم و بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم وبرای کاهش عقب ماندگی این مبلغ باید تخصیص داده شود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار