صادرات حدود ۴۶ میلیون دلار سنگ معدن از فارس

براساس آمار‌های صادراتی در ۹ ماهه امسال ۴۶ میلیون دلار سنگ معدن از استان فارس صادر شده است.
کد خبر: ۷۰۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 07 January 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: این استان دارای معادن غنی کانی‌های غیرفلزی و سنگ‌های تزئینی است، که باید از این ظرفیت‌ها برای اشتغال پایدار و افزایش تولید صادرات محور استفاده کرد .

علی همتی با اشاره به ظرفیت بالای فارس در زمینه معادن گفت: معادن فارس زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۸ هزار نفر را فراهم کرده است.
وی افزود: سنگ‌های معدن خرمبید از نوع مرمریت کرم رنگ بسیار مرغوب و از شهرت جهانی برخوردار است که علاوه بر تامین نیاز داخلی به خارج از کشور نیز صادرمی شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: هم اکنون در خرمبید ۲۲ معدن و ۱۳۰ کارخانه سنگبری با ظرفیت سالیانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع سنگ با اشتغال بیش از یک هزار نفر فعال است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: وجود معادن بسیار غنی در استان ازجمله انواع خاک نسوز، انواع سنگ تزئینی، سنگ‌آهن، سرب، روی، کرومیت، مس، منگنز، سنگ گچ، دولومیت، نیکل و سنگ آهک و همچنین همجواری با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و فراهم بودن ظرفیت‌های لازم برای صادرات مواد معدنی، موقعیت ممتازی برای استان فراهم کرده است که با سرمایه گذاری‌های لازم و بهره مندی از فنآوری‌ها و تکنولوژی روز دنیا بستر بسیار مناسبی برای اشتغال استان فراهم می‌کند.
۵۰۰ معدن فعال در فارس وجود دارد و سالانه حدود ۴۰ میلیون تن انواع مواد معدنی در استان تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار