برگزاری مانور تیم بهداشت و درمان اضطراری در ۵ روستای بوئین زهرا

مانور تیم بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر در ۵ روستای شهرستان بوئین زهرا برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 06 February 2019

برگزاری مانور تیم بهداشت و درمان اضطراری در ۵ روستای بوئین زهرا

به گزارش تابناک قزوین، به مناسبت چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر، مانور تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر در مناطق کمتر برخوردار در پنج روستای شاهین تپه، شهرستانک، شارد، رحمت آباد بزرگ و سعیدآباد از توابع شهرستان بوئین زهرا، با نظارت معاونت درمان و توانبخشی جمعیت استان و با حضور استانهای تهران، قم و البرز و معاونت های امداد و نجات، جوانان و داوطلبان استان قزوین طی سه روز برگزار می شود.

حسن آصفی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در حاشیه این مانور گفت: با توجه به سیاست‌های حمایتی بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در اجرای مانور در مناطق کمتر برخوردار و به منظور کمک به نیازمندان در این روستاها، با استقرار پزشکان، جراح و متخصص داخلی، اطفال، زنان و زایمان، طب اورژانس، بیهوشی، پرستار، ماما، روانشناس، کارشناس بهداشت محیط و امدادگر تکنسین دارویی و تکنسین فنی و جمع کثیری از امدادگران از استان‌های قزوین، تهران، البرز و قم به مدت سه روز سعی می شود که بخشی از مشکلات بهداشتی و درمانی روستائیان زحمتکش در طول اجرای مانور مرتفع شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: واحدهای درمانگاهی این تیمها، شامل بخشهای عمومی، تخصصی، مامایی، خدمات پرستاری، داروخانه، تست قند خون و فشار خون، خدمات روانشناسی و بهداشت محیط بوده و برنامه های جامع آموزشی نیز در زمینه های بهداشت محیط، امداد و کمک های اولیه، بهداشت مادر و کودک، تغذیه، بهداشت روانی و... و. ارائه شد.

آصفی در ادامه گفت: همچنین در این برنامه مانور زلزله و اسکان اضطراری با اجرای سناریوی وقوع زلزله برگزار شد تا از میزان آمادگی نیروهای عملیاتی در مقابله با حوادث احتمالی و افزایش سطح توان نیروهای عمل کننده در مواقع بحران های واقعی مورد آزمایش قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار