مسیب قبادیان در گفتگو با تابناک:

فیبر نوری جایگزین کابل‌های مسی

مدیر شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه مزیت‌های بستر فیبر نوری که جایگزین سیم‌های مسی گردیده را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۶۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 21 July 2019

مسیب قبادیان در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: فیبر نوری آخرین تکلونوژی است که در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود و این بستر اکنون جایگزین کابل‌های مسی شده است.

وی افزود: فیبر نوری مزیت‌های فراونی دارد، از جمله کاهش پارازیت و همچنین ایجاد بستری مناسب و پرسرعتی را برای اینترنت فراهم می‌کند، فیبر نوری طیف وسیعی از تکلونوژی را در بر می‌گیرد که در ساختمان‌ها برای دوربین‌های مداربسته، آیفون و اینترنت هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قبادیان تصریح کرد: در دو سال گذشته طی هماهنگی‌های که با نظام مهندسی ساختمان صورت گرفته، و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مقرر گردید مهندسین ناظر ساختمان در هنگام ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی و تجاری، جایگاه‌های مسیر فیبر نوری را در ساخت ساختمان‌ها مد نظر قرار دهند.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در پایان درخصوص سرویس VDSL بیان کرد: VDDL یک نوع اینترنت خاص مخابرات برای مشترکین خانگی و تجاری است که برای فاصله‌های زیر ۵۰۰ متر بوده و تا ۴۰ مگ سرعت را ساپورت می‌کند و علت محدویت مسافت آن این است که هرچه از لحاظ فنی مسافت کمتر باشد، امکان بهر برداری از اینترنت بالاتر می‌رود، سرعت بیشتر و مودم‌های خاص خود را دارد که با فیبر نوری نیز برابری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار