مشکلات لکه‌های صنعتی پردیس امسال حل می‌شود

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران از حل مشکلات لکه های صنعتی پردیس طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۶۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 28 July 2019

به گزارش تابناک تهران، یدالله صادقی صبح یکشنبه در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پردیس اظهار داشت: کارهای زیادی در خصوص محیط زیست صورت گرفته است و هم اکنون به تفاهم‌هایی رسیده ایم و نمی‌شود صنعت را به طور فریز نگه داشت و باید خود را با نیازهای روز بازار هم پا نگه دارد.

صادقی افزود: محصولاتی که دستگاه‌های قدیمی تولید می‌کنند قدرت رقابت را ساقط می‌کنند و با بالا بردن سطح کیفی و به روز رسانی دستگاه‌ها می‌توانند سهم بهتر و موثرتری در بازار داخلی و خارجی داشته باشند و محصولاتی برای تکمیل زنجیره تولید فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه قبلاً به طور کل بدنه و دستگاه محیط زیست نمی‌پذیرفت بارگذاری جدید در استان تهران صورت بگیرد بیان داشت: سازمان محیط زیست معتقد بودند به جز واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند بقیه واحدها باید به همان حالت رها شوند و توسعه داده نشوند و افزایش ظرفیت جدید نداشته باشند و مهم‌ترین اقدام که در محیط زیست صورت گرفته هماهنگی بوده و مکاتباتی صورت گرفته و در حال کارشناسی است و کار به شکل نهادی و اساسی در حال پیگیری می‌باشد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران در خصوص تأمین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی نیز بیان داشت: ما با وجود ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این موارد را بیان می‌کنیم و با توجه نظام بانکی پیچیدگی خود را دارد و با موانعی روبرو هستند عمدتاً طرح‌هایی که می‌پذیرند را به راحتی اجرا می‌کنند و سال گذشته پرداخت ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد مستمری را پذیرفتند و با وجود اینکه پول تزریق نشد اما کارهایی صورت گرفت.

صادقی بیان داشت: راه‌هایی که تأمین اجتماعی به‌صورت سلیقه‌ای عمل می‌کند مورد پردازش جدی قرار می‌گیرد و به ستاد تسهیل ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه واردات بدون انتقال ارز تا کنون ممنوع بوده و فقط برای قطعات امکان پذیر بوده است گفت: برای تضمین ورود کالا با ارز نیمایی یا دولتی انجام شود و ۳۰۰ میلیون یورو برای واردات بدون انتقال ارز به صمت اختصاص داده شده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: برای گشایش واردات مواد اولیه صادر کنندگان برای وارد مواد اولیه خودشان می‌توانند کالا را وارد کنند و نیاز به سپردن ۳۵ در صد نیست.

وی در خصوص بازدید از لکه‌های صنعتی نیز بیان داشت: طی این بازدید مشکلات واحدهایابکاری مشاهده شد و باید ساماندهی شود و مراحل نقشه یو تی ام دیده شده و در کمیسیون زیر بنایی دولت نیز رفته و پیگیری می‌شود و منتظر هستیم دولت تصمیمات جدی بگیرد چرا که در سال ۹۰ حدود ۱۱ لکه صنعتی ساماندهی شد و موانع تولید رفع شد و سعی داریم مشکلات لکه‌های صنعتی شهرستان نیز در اولویت رسیدگی است که امسال حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار