سرهنگ کیومرث غلامی در گفتگو با تابناک :

طرح عابر یار ترافیک آغازی برای فرهنگ سازی عابران پیاده

معاون ترافیکی پلیس راهور کرمانشاه گفت: طرح عابریار ترافیک آغازی برای فرهنگ سازی عابران پیاده است.
کد خبر: ۷۶۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 30 July 2019

سرهنگ غلامی در افتتاحیه طرح از خودمان شروع کنیم در پارک نوبهار در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: در تصادف عابر پیاده، نُرم استان ما از نُرم کشوری بالاتر است، نُرم کشوری ۴۴ درصد و استان ما ۶۴ درصد به خصوص در شهر کرمانشاه است.

معاون ترافیکی پلیس راهور افزود: بخشی از اختلالات ترافیکی مربوط به عابرین پیاده است، در راستای ایمنی عابران پیاده با همکاری شهرداری تصمیم گرفتیم این طرح را اجرا کنیم و در این طرح نونهالان و خردسالان که همیار پلیس شناخته شده اند از عابرین پیاده‌ای که به چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی توجه می‌کنند با یک شاخه گل تقدیر و تشکر می‌کنند.

غلامی با تاکید بر اینکه رانندگان باید تمام حواسشان به رانندگی باشد، گفت: بیشترین علت تصادفات با عابر پیاده عدم توجه به جلو رانندگان است، در چهار ماه نخست امسال ۷ نفر از همشهر‌های ما به علت تصادفات عابر پیاده هرگز به خانه بازنگشتند.

وی با بیان اینکه عابران پیاده به خاطر ایمنی خود، باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، اضافه کرد: در ماده ۲۶ تخلفات رانندگی کمبود تسهیلات ترافیکی را برای عابران پیاده داریم، در نتیجه عابران پیاده باید بیشتر توجه کنند.

غلامی در ادامه عنوان کرد: در تصادفاتی که عابران نقص قوانین می‌کنند، طبق ماده ۲۰۶ و ۲۱۵ عابران به صورت ۵۰ یا ۱۰۰ درصد مقصر شناخته می‌شوند.

معاون ترافیکی پلیس راهور استان کرمانشاه در پایان تصریح کرد: طرح عابر یار ترافیک ان شاالله آغازی برای فرهنگ سازی عابرین پیاده در همه شهرستان‌های استان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار