جاذبه های گردشگری شهر زیبا و دیدنی تفلیس در تور های گرجستان

شهر زیبا و دیدنی تفلیس و بزرگترین شهر گرجستان با جاذبه های گردشگری فراوان مقصد گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست .
کد خبر: ۸۱۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ 08 January 2020

شهر زیبا و دیدنی تفلیس و بزرگترین شهر گرجستان با جاذبه های گردشگری فراوان مقصد گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست . این شهر جمعیتی در حدود یک و نیم میلیون نفر دارد . موقعیت جغرافیایی آن به گونه ای است که در ۱۲۰ کیلومتری از رشته کوه قفقاز و ۲۵۰ کیلومتری از دریای سیاه قرار گرفته است. تفلیس به علت قرار گرفتن در محل تلاقی راههای مهم همیشه دارای اهمیت بوده و همین ویژگی‌ها سبب گسترش و توسعه شهر شده است. جاذبه های گردشگری گرجستان بسیار زیادند اماکنی نظیر میدان آزادی و خیابان روستاولی تفلیس گرجستان, دریاچه لیسی (Lisi Lake),محله حمام ها, پارک آبی (آکوا پارک), کلیسای صخره ای گرجستان, پارک ریکه تفلیس گرجستان (Rike park ), پل صلح, کلیسای جامع تثلیث, شهر سیقناقی, شهر سنگی اوپلیستیخه(uplistsikhe) که همه و همه ارزش چندین بار بازدید را دارند . و ما در ادامه این مطلب قصد داریم جزئیات دقیق تری راجب این دیدنیها در اختیار شما قرار دهیم .  جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان را به شما معرفی می کنیم.

میدان آزادی و خیابان روستاولی

این خیابان از جمله پر طرفدارترین و معروفترین خیابانها در تفلیس است که قبلا با نام گلوینی شناخته می‌شده است. در واقع تغییر نام این خیابان به احترام شاعر معروف قرون وسطی گرجی یعنی شوتا روستاولی می باشد. این خیابان حدود یک و نیم کیلومتر طول دارد و از میدان آزادی شروع و  به مترو روستاولی و خیابان کوستاوا ختم شده است. همچنین وجود بسیاری از مراکز مهم دولتی در این خیابان به اهمیت آن افزوده است . مراکزی نظیر : پارلمان گرجستان، اپرا و باله شهر تفلیس، دادگاه عالی، کلیسای کاشوتی، موزه مردمی گرجستان، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان و ...

دریاچه لیسی (Lisi Lake)

این دریاچه در تور گرجستان سفر باتو  بسیار زیبا در شمال غربی شهر تفلیس قرار دارد  و وسعت آن در حدود شانزده  کیلومتر مربع است و عمق آن نزدیک به چهار متر میباشد. آب دریاچه از بارش های سالانه و همچنین آبهای زیر زمینی تامین می‌شود و در بهار که حداکثر بارش است عمق آب آن افزایش می یابد و برعکس در پاییز حداقل مقدار آب را دارا است. در حال حاضر علاوه بر یک مکان تفریحی از این دریاچه برای پرورش ماهی نیز  استفاده می گردد .

محله حمام ها تفلیس

محله حمامهای قدیمی در سواحل رودخانه کورا واقع شده است که جزو آثار باارزش تاریخی بشمار می رود . آب این حمام ها از چشمه های آب گرم طبیعی تامین می گردید که در این منطقه فراوان است . در قدیم این مکان همچنین مکانی مناسب برای برگزای جشنهای مختلف بخصوص جشن سال نو گرجی ها بوده است و گذشته از آن آب آن برای درمان برخی امراض شفابخش نیز بوده است .

پارک آبی تفلیس (آکوا پارک)

اگر در شهر تفلیس و تور تفلیس  به دنبال هیجان و سرگرمی بیشتری هستید پیشنهاد ما به شما پارک آبی  آکوا پارک می باشد . آکوا پارک که در سال 2006 افتتاح گردید مجهز به انواع سرسره های آبی، استخرهای شنا و... است . این پارک رو باز یکی از پارک های آبی محبوب و زیبای برای گردشگران و خود گرجی ها می باشد. زمان مناسب برای رفتن به پارک و استفاده کردن از آن نیمه خرداد تا نیمه مهر ماه می باشد .  اما جالب است بدانید خود گرجی ها که به سردی هوای منطقه تا حدودی عادت کرده اند تا زمانیکه برف نیامده از آن استفاده می‌کنند. گفتنی است ورودی این پارک حدود پانزده هزار تومان است که نسبتا مبلغ کمی است و استفاده از آن در ساعات بین  نه صبح تا پنج بعد ازظهر امکان پذیر است .

کلیسای صخره ای

این بنای تاریخی و ارزشمند با بیش از هزار سال قدمت در غرب گرجستان و در نزدیکی شهری به نام  چیاتورا، قرار گرفته است. گفتنی مردم این کشور این کلیسا را پلکان بهشت نامیده اند که شاید به خاطر زیبایی بنا و مناظر خیره کننده اطراف آن باشد . این کلیسا بر فراز صخره ای به ارتفاع چهل متر قرار گرفته است. بنای این کلیسا حدودا بین قرن ششم و هشتم میلادی ساخته شده که می گویند یک راهب گرجی در حدود بیست سال در آن زندگی می کرده است. نکته جالب در مورد ساخت این بنا وجود دارد و آن است که هیچکس نمی داند راهبان چگونه از این صخره، بالا رفته اند و یا چگونه مصالح ساختمانی را به بالای آن حمل کرده اند، زیرا اینکار در گذشته و بدون داشتن امکانات امروزی غیر ممکن بنظر می آید .  همه این زیباییها و شگفتی ها این مکان را در لیست یکی از دیدنی تری مکانهای تاریخی تفلیس قرار داده است .

پارک ریکه تفلیس گرجستان (Rike park )

این پارک زیبا و دیدنی یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان و مکانهای تفریحی در تفلیس می باشد. این پارک از طریق پل صلح به محله قدیمی شهر متصل است . گذشته از آن قلعه تاریخی ناریکاه نیز در همین منطقه قرار دارد که می توانید به وسیله تله کابین  از آن دیدن فرمایید. بازدید از این پارک در طول تابستان بسیار خوشایند است و گردشگران زیادی با نشستن در این پارک از نمایش رقص آب با نور پردازی های ویژه و موسیقی لذت می برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد