تشدید نظارت استاندارد استان بر بازار مصرف کنندگان در بحران کرونا

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به افزایش مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده و نگرانی‌هایی که برای کیفیت این محصولات در بازار وجود دارد، گفت: اداره کل استاندارد استان ایلام در راستای تکالیف سازمانی و به منظور اطمینان حداکثری از سلامت و کیفیت فرآورده های شیمیایی، موادضدعفونی کننده و محصولات بهداشتی، از اوایل اسفند تا کنون بازرسی‌هایی را آغاز کرده است و بعد از شیوع ویروس کرونا تاکنون، بیشترین نظارت این اداره کل بر روی صنایع غذایی و بهداشتی بوده است.
کد خبر: ۸۴۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 04 May 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی عنوان کرد: در این بازرسی ها با توجه به شیوع ویروس کرونا ۵۳ فقره بازرسی از محصولات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده توزیع شده در سطح شهر ایلام انجام و مورد نمونه برداری و آزمون قرار گرفت.

همتی با اشاره به اینکه طی این بازرسی ها تعدادی مایع ظرفشویی و مایع سفیدکننده غیر استاندارد و با جعل نشان استاندارد کشف و ضبط شد افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا تاکنون، بیشترین نظارت اداره استاندارد بر روی صنایع غذایی و بهداشتی بوده، چرا که در ارتباط مستقیم با سلامت مردم است.

همتی در پایان افزود : مصرف کنندگان در صورت مشاهده انطباق نداشتن در کالاهای دارای نشان استاندارد و یا عدم کد رهگیری ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد بر روی کالا، موارد را از طریق سامانه شکایات ۵۰۰۰۱۱۵۱۷ به این اداره کل، اطلاع رسانی کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار