معاون فرهنگی وزیر ارشاد در یزد:

انتشار70 هزار عنوان کتاب تا پایان امسال در کشور

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشور در عرصه‌های مرتبط با کتاب، گفت: ۷۰ هزار عنوان کتاب تا پایان سال در کشور تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ 01 March 2015
به گزارش تابناک یزد،سید‌عباس صالحی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب یزد اظهار داشت: یکی از توفیقاتی که ما در جمهوری اسلامی ایران داشته‌ایم، روند رو به رشد تولید عناوین کتاب است، در پایان بهمن امسال، ما 64 هزار و 217 عنوان کتاب در کشور تولید داشتیم.

وی افزود: با این روند تا پایان سال، میزان تولید کتاب به 70 هزار عنوان می‌رسد، وقتی ما از تولید کتاب صحبت می‌کنیم، روشن است که کتاب یک کالای فرهنگی به نظر می‌آید اما این کالا با خیلی از چیزها ارتباط دارد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ما در حوزه علوم پایه و عملی، 12 هزار و 860 کتاب تولید داشتیم که نشان دهنده روند تولید علم و دانش در کشور است.

صالحی گفت: یعنی از طریق این عنوان تولید کتاب می‌توان برداشت داشت که روند تولید دانش به چه صورتی است، بیش از 12 هزار کتاب در علوم جدید بسیار خوب است.

وی عنوان کرد: در حوزه دین، 9 هزار و 264 عنوان در 11 ماه گذشته تولید کتاب بوده است، پشت این مقدار یعنی تولید دانش دینی و فرهنگ گسترش دینی چه از لحاظ تولید علم دینی و چه از لحاظ گسترش فرهنگ دینی بوده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: در حوزه هنر و ادبیات، حدود 13 هزار عنوان، یعنی 2 هزار و 140 عنوان در هنر و بیش از 9 هزار عنوان در ادبیات تولید کتاب داشته‌ایم که نشان از جایگاه هنر و ادبیات در کشور است.

صالحی افزود: وقتی ما از کتاب صحبت می کنیم، گرچه یک کالای فرهنگی است اما این عناوین و گستره نشان دهنده یک جنب و جوش اجتماعی است.

وی عنوان کرد: شاید در دهه 50، تعداد عناوین کتاب به چند هزار می‌رسید، اما در حال حاضر تولید کتاب در حوزه‌های مختلف چنین میزانی است، اینها نشان از رشد روند سرمایه‌های انسانی در کشور است.

به گزارش تسنیم، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: در کنار این امید آفرینی باید طبعا پاره ای از ضعف‌ها را جبران کرد، در حوزه نشر و کتاب نکات مختلفی وجود دارد که بخشی از آن بالا بردن کیفیت در کنار کمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار