100 هکتار جو در میاندورود کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از کشت جو در 100 هکتار زمین کشاورزی این شهرستان تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 25 October 2020

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران (مازندپاج)، سید اسماعیل علوی با اشاره به آغاز کشت جو در زمین‌های کشاورزی شهرستان میاندورود، گفت: برای حفظ امنيت غذايي، اشتغالزايي مولد و توسعه پايدار در بخش كشاورزي، تاکنون 100 هکتار جو در زمین های کشاورزی این شهرستان کشت شد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 5 تن بذر گواهی شده رقم "صحرا" به دليل زودرس و مقاوم بودن به بيماري و عملكرد بالاي آن بین کشاورزان توزیع شد، افزود: پیش بینی می شود امسال 400 هکتار جو در اراضی زراعی این شهرستان کشت شود.

 

علوی با اظهار اینکه یکی از غلاتی که اغلب در برنامه غذایی دام و طیور از آن ها استفاده می شود، جو است که علاوه بر هضم سریع و آسانی که در دستگاه گوارشی دام دارد، گفت: ارزش غذایی موجود در دانه های جو، بسیار بالا بوده و پروتئین و نشاسته موجود در آن، می تواند نقش بسزایی در پرورش و همچنین تامین انرژی برای تولید مثل، شیردهی و مراحلی از این قبیل داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: اگر جو در جیره غذایی و خوراک دام و طیور قرار گیرد، می تواند سبب خوش طعم شدن و خوش عطر شدن گوشت و شیر تولیدی دام شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه با فرارسیدن زمان کشت جو، بایستی به عدم استفاده از بذور خود مصرفی ضدعفونی نشده و کاشت بذور جو ضدعفونی شده با قارچ کش‌های مجاز برای جلوگیری از بروز بیماری‌های بذر ‌زاد توجه جدی شود، گفت: بسترسازی مناسب، ایجاد زهکش در زمین های آبگیر، رعایت دقیق زمان کاشت و میزان تراکم بذر در واحد سطح برای کاشت جو از اهمیت بالایی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار