استان فارس در حوزه صنایع‌دستی رونق مناسبی نداشته است

استاندار فارس : استان فارس در حوزه صنایع‌دستی رونق مناسبی نداشته که در این زمینه باید از ظرفیت‌های صندوق احیای بافت‌ها استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۲۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 23 December 2020

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس در مطلب چهارشنبه خود به نقل از عنایت‌الله رحیمی در دیدار با معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیر عامل صندوق احیای بافت‌های تاریخی افزود: وجود بیش از سه هزار اثر ثبتی در فارس نیز بیانگر حجم و ظرفیت بالای فرهنگی و تاریخی این استان است.
او ادامه داد: استان فارس در حوزه صنایع‌دستی رونق مناسبی نداشته که در این زمینه باید از ظرفیت‌های صندوق احیای بافت‌ها استفاده کنیم.
وی، تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات صندوق احیا را از جمله ضرورت‌های کاری برشمرد و گفت: راه‌اندازی شعب استانی و اولویت‌بندی، از جمله پیشنهادهایی برای توسعه فعالیت‌های صندوق است که در این زمینه باید از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده کامل و مطلوب کرد.
استاندار فارس افزود: دولت در این نوع فعالیت‌ها رقیب بخش خصوصی نیست و فعالیت‌های مناسبی نیز در موزه‌ها و خانه‌های تاریخی انجام شده که باید در سایر بخش‌های تاریخی هم تسری یابد تا بتوان به زنده شدن بافت تاریخی شیراز امیدوار بود.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار