تولید ۹۹۰ هزار تن برنج سفید در مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی از تولید ۹۹۳ هزار و ۲۵۰ تن برنج سفید در شالیزارهای استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ 30 December 2020

مجید بهادری درباره وضعیت برنجکاری استان مازندران در سال زراعی ۹۹، اظهار کرد: ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار اراضی زراعی استان به کشت برنج اختصاص یافت که در ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام پرمحصول و ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار ارقام محلی کشت شد.

وی با اشاره به اینکه با میانگین عملکرد ۵ هزار و ۸۳۲ تن در هر هکتار، یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۲۲۴ تن شلتوک در اراضی شالیزاری استان برداشت شد، افزود: امسال ۵۴ هزار و ۳۴۲ هکتار اراضی شالیزاری استان بعد از کشت اول به پرورش رتون و ۵۵ هزار و ۶۳۷ هکتار به کشت مجدد برنج اختصاص یافت که ۳۰۸ هزار و ۵۲۰ تن شلتوک برنج تولید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: در مجموع ۹۹۳ هزار و ۲۵۰ تن برنج سفید از کشت اول برنج، پرورش رتون و کشت مجدد برنج در زمین های شالیزاری استان تولید شد.

این مسئول با اشاره به مصرف ۷ هزار و ۳۱۴ تن بذر شالی در مزارع شالیزاری استان، تصریح کرد: امسال ۳۵ هزار و ۲۳۱ تن کود ازته، ۱۶ هزار و ۴۴۹ تن کود فسفاته و ۱۵ هزار و ۶۵۲ تن کود پتاسه برای کشت این محصول در استان توزیع و مصرف شد.

بهادری با بیان اینکه مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج در نسل اول و دوم در ۱۴۷ هزار و ۴۱۱ هکتار از مزارع شالیزاری استان انجام شد، افزود: مبارزه با علف های هرز در ۲۱۰ هزار و ۷۷ هکتار، بلاست برگ در ۲۴ هزار و ۵۰۳ هکتار و بلاست خوشه در ۹۸ هزار و ۹۱۸ هکتار و مبارزه بیولوژیک در ۱۴ هزار هکتار از مزارع شالیزاری مازندران صورت گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه امسال ۲۱ هزار و ۳۹۹ هکتار مزارع شالیزاری استان بیمه شد، گفت: ۹۸ هزار و ۷۴۶ هکتار اراضی شالیزاری استان در سال زراعی ۹۹ به روش مکانیزه برداشت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار