شهردار آبدانان:

درختان مثمر در فضای سبز شهر آبدانان کاشته می شود

هادیزاده شهردار آبدانان گفت: درختان مثمر در فضای سبز، محلات و حاشیه پیاده رو‌های سطح شهر آبدانان کاشته می شود.
کد خبر: ۹۴۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 17 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ شاپور هادیزاده شهردار آبدانان، با اشاره به نیاز فضای سبز شهر آبدانان به درختان مثمر، بیان داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهر آبدانان و همچنین شرایط ویژه به لحاظ اکولوژیکی، امکان کاشت گونه‌های مثمر وجود دارد.

هادیزاده اظهار کرد کرد: از درختان مثمر در سطح میادین و فضای سبز شهر آبدانان می‌توان به توت ، پرتقال ، نارنج ، زیتون و لیمو اشاره کرد که طی چند سال اخیر به عنوان درختان اصلی این شهر محسوب شده و در بسیاری از نقاط شهر دیده می‌شوند.

وی در خصوص کاشت درختان مثمر، تصریح کرد: اعضای محترم شورای شهر و کارشناسان حوزه فضای سبز به کاشت درختان مثمر در فضای سبز شهری اشاره داشته و با شروع فصل کاشت، مسئول و نیرو‌های واحد فضای سبز نیز با تلاش و همکاری، آن را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند.

شهردار آبدانان افزود: در حال حاضر اقدام به خریداری و کاشت درختان لیموی ۳ ساله در محدوده خیابان پانزده خرداد شمالی و محله چار تختی نموده ایم و کاشت این نوع درختان مثمر در سایر محلات و حاشیه پیاده رو‌های سطح شهر ادامه پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به اهمیت حفاظت از درختان برای مجموعه شهری بدلیل اینکه هزینه و زمان زیادی برای نگهداری، رسیدگی و ثمردهی آن‌ها گذاشته می‌شود، ادامه داد: از شهروندان گرامی که نقش بسزایی در حفظ و نگهداری از این درختان ایفا می‌کنند خواستاریم که در حفظ و حراست از سرمایه‌های خود در فصول سال به ویژه در فصل تابستان، نهایت همکاری را با مجموعه شهری داشته باشند، زیرا زیبایی و توسعه سرانه فضای سبز شهر آبدانان با همدلی و همکاری آن‌ها میسر خواهد شد./ح

 

بیشتر بخوانید

کاشت 16هزارگل در پارک ها وفضای سبزشهرایلام

شهر توحید هلیلان، محروم از حتی یک متر فضای سبز /آقای شهردار و شورای شهر چرا ؟

توسعه مبلمان شهری وفضای سبز باید در دستور کار همه شهرداری های استان قرار گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار