برنامه های تاسوعا و عاشورا به صورت محدود برگزار می شود

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی با اشاره به عدم تجمع هیئات مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا در حرم مظهر گفت: ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورا در حرم شاهچراغ(ع) به صورت محدود برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 18 August 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام احمد سلامی با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر شاهچراغ (ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: آستان مقدس احمدی و محمدی در روز تاسوعا و عاشورا نیز ویژه برنامه‌هایی در نظر گرفته که به دلیل محدودیت‌های کرونایی امسال بر خلاف سال‌های گذشته بدون تجمع و اجتماع بزرگ هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با این حال مراسمی محدود در حرم مطهر برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی پخش می‌شود، گفت: این برنامه از ساعت 12 و ربع در فضای باز و صحن مطهر برنامه‌ریزی و تا هنگام نماز اجرا می‌شود سپس اقامه نماز باشکوه تاسوعا و عاشورا به امامت آیت‌الله دژکام برگزار خواهیم کرد.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) با تاکید بر اینکه برنامه در صحن و با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود، افزود: بعد از نماز به اندازه ربع ساعت مراسم عزاداری سیدالشهدا را برگزار می‌شود تا هم اقامه عزا باشد و هم سلامت مردم تامین شود.

 

حجت‌الاسلام سلامی همچنین به دیگر برنامه‌های آستان اشاره و بیان کرد: مراسم قرائت زیارت پرفیض عاشورا هر روز صبح از ساعت 6 تا 7:30 همراه با صرف صبحانه با همکاری هیئت جمعیت اتحاد حسینی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس از اجرای طرح ختم قرآن کریم، هدیه به ساحت مقدس امام حسین (ع) خبر داد و عنوان کرد: این طرح با عنوان "من تلاوت قرآن را دوست دارم" در محرم و صفر امسال برگزار می‌‌شود.

وی همچنین از برپایی محافل انس با قرآن کریم، اجرای ویژه برنامه‌های کودکانه، برپایی نمایشگاه در صحن حضرت معصومه(س)، اجرای برنامه معرفت زیارت و برنامه خدمت کریمانه با موضوع تجلیل از خانواده شهدا به عنوان برنامه‌های دهه اول ماه محرم در سومین حرم اهل بیت(ع) خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار