بیش از ۸۵ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی در قزوین اجرایی شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از ۸۵ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی شامل بی خاکورزی و کم خاکورزی در سال زراعی ۹۹-۴۰۰ در استان عملیاتی و محقق شد.
کد خبر: ۹۹۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ 04 September 2021

مجید اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان کشاورزی حفاظتی ۸۵ هزار و ۸۰۳ هکتار به روش کم خاکورزی و سایر به روش بی خاکورزی بوده است.

این مسوول افزود: بیشترین کشاورزی کم خاکورزی انجام شده در استان با ۶۱ هزار و ۶۶۳ هکتار به گندم دیم اختصاص دارد و پس از آن گندم آبی با ۱۴ هزار و ۵۰ هکتار در رتبه بعدی قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین به دیگر محصولاتی که کشاورزی حفاظتی در آنها پررنگ بوده اشاره کرد و اظهار داشت: چهار هزار و ۸۸۰ هکتار مزارع جو آبی و سه هزار و ۷۱۰ هکتار از مزارع جو دیم استان نیز امسال به روش کشاورزی کم خاکورزی کشت و برداشت شدند.

اسماعیلی گفت: در سال زراعی یاد شده همچنین هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع کلزای استان قزوین به روش کشاورزی کم خاکورزی کشت و برداشت شدند.

وی یادآور شد: از زراعت بی خاکورزی انجام شده در مزارع استان ۵۹۲ هکتار مربوط به گندم بود و سایر نیز به محصول جو اختصاص داشت.

این مسوول با بیان اینکه در کشاورزی حفاظتی، کشت با استفاده از روش های مکانیزه و با کمترین میزان دستکاری در خاک انجام می شود، گفت: پیشگیری از فرسایش خاک در کنار حفظ مواد آلی آن و همچنین کاهش هزینه های تولید و بهبود کیفیت محصولات از مزایای کشت های حفاظتی به شمار می روند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار