دهمین جشنواره شعر رضوی

سایه سلطان ایران بر شعر رضوی

دهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی ـ آذری به صورت بین‌المللی با حضور گسترده شاعران داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰ 26 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت:دهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی ـ آذری به صورت بین‌المللی با حضور گسترده شاعران داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از این رهگذر فرصتی برای شناسایی استعدادهای موجود در هنر اسلامی و بارور کردن آنها فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، خاطرنشان کرد: شاعران مقیم خارج از کشور آثار خود به همراه تقاضای شرکت را به رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران محل زندگی تحویل دهند، یا به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.

کریمی با اظهار به اینکه برای شرکت در این جشنواره مشخصات کامل شناسنامه‌ای، آدرس کامل پستی، تلفن ثابت و همراه و یک قطعه عکس 3 در 4 مورد نیاز است، یادآوری کرد: جوایز نفیس برای نفرات برگزیده داخلی و خارجی در نظر گرفته شده‌است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در تشریح جوایز برگزیدگان خارجی گفت: به نفرات اول، دوم و سوم علاوه بر مبلغ مشخص به عنوان جایزه نقدی، به عنوان تجلیل هدیه معنوی لوح تقدیر و تندیس تقدیم می‌شود.

کریمی با اظهار به اینکه میهمانان خارجی در طول اقامت میهمان جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، اظهار داشت: آثار برگزیده به صورت کتاب چاپ و برای شرکت‌کننده‌ها ارسال می‌شود، همچنین منتخبان، مفاخر و پیشکسوتان که ارائه اثر داشته باشند، به عنوان میهمان ویژه پذیرش می‌شوند.

وی در ارتباط با جوایز نفرات برگزیده خارجی شرکت‌کننده در جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان آذری ـ ترکی، گفت: علاوه بر هدایای معنوی به نفر اول 10 میلیون ریال، نفر دوم 8 میلیون ریال و نفر سوم 7 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه برای برگزیدگان داخلی علاوه بر لوح تقدیر و تندیس هدایای نقدی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد:  اصحاب رسانه باید در راستای مخابره برگزاری این جشنواره در داخل و خارج از کشور گام بردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این صورت امکان حضور و مشارکت برای طیف زیادی از هنرمندان فراهم می‌شود.

وی همچنین به تجلیل از برگزیدگان بخش مفاخر و پیشکسوتان در این جشنواره اشاره کرد، اظهار داشت: به پنج نفر از منتخبان این بخش لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به مبلغ 5 میلیون ریال تقدیم می‌شود.

البته براساس سابقه ایی که از جشنواره شعر رضوی در سنه های گذشته داریم ،در خصوص اداره جشنواره و نحوه داوری و برقراری عدالت،عملکردی ضعیف داشت.بگونه ایی که بیشتر برای تکریم مهمانان خارجی اهل ترکیه و سایر کشورها مورد تکریم قرار گرفتند و شاعران این مرز و بوم با ناراحتی و گله مندی جشنواره را ترک کردند. حتی شاعران ایرانی به نحوه داوری و توزیع هدایا اعتراض شدید نمودند که متاسفانه کار بجایی نبرد.

امید است که اینبار جشنواره رضوی ،اما رضا (ع) پسند برگزار شود و آثار ارسالی عادلانه مورد قضاوت قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار