مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر:
کد خبر: ۱۰۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 24 September 2015
تابناک بوشهر: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در راستای بازسازی بافت قدیم مدرسه ماندگار سعادت تاکنون ۸۰ درصد آن تکمیل و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدابراهیم فروزانی بعدازظهر امروز در جلسه هیئت امنای مدرسه ماندگار سعادت بوشهر با بیان  اینکه مدرسه سعادت بوشهر  دارای  117 سال قدمت است  اظهار داشت: مدرسه سعادت بوشهر در سال 1278 هجری شمسی در بوشهر بعد از دارالفنون ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه مدرسه تاریخی سعادت بوشهر در آثار ملی کشورمان ثبت شده تصریح کرد: برای بهره‌برداری فرهنگی ازاین مدرسه تاریخی طرح موزه‌ای آن تدوین و تهیه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر  مساحت بافت تاریخی مدرسه سعادت بوشهر را یک‌هزار و600 مترمربع دانست و گفت: طرح بازسازی این مدرسه در دو ضلع شرقی و غربی اجرا شده است.

فروزانی با بیان اینکه طرح ساماندهی و احیا موزه مدرسه تاریخی سعادت روند مطلوبی دارد گفت: در راستای بازسازی بافت قدیم مدرسه ماندگار سعادت تاکنون 80 درصد آن تکمیل و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه سال قبل 7 میلیارد ریال برای اجرای طرح بازسازی بافت تاریخی مدرسه سعادت بوشهر تخصیص یافت افزود: امسال هم  7 میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون 70 درصد آن تخصیص یافته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار