معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری:
معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی کارتون در خراسان شمالی، گفت: امروز هنر کارتون و کاریکاتور به عنوان مزیت خراسان شمالی مطرح شده است.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ 13 March 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، میثم مرادی در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی کارتون که در سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره کارتون خراسان شمالی که ۱۰ سال به صورت ملی برگزار شد، امسال شکل بین اللملی به خود گرفت و کاملاً موفق عمل کرد.

 

معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری ادامه داد: این جشنواره فرصتی شد تا از طریق هنر، مسائل و دغدغه‌های بشریت منتقل شود.

 

وی با تاکید بر اینکه کاریکاتور یک زبان بین‌المللی است، افزود: حوزه هنری خراسان شمالی پشتیبانی خوبی از این جشنواره داشته است.

 

مرادی بیان داشت: در حوزه هنری به دنبال تغییر الگوی حکمرانی رسانه‌ای با توجه به مسائل زیست بوم هر منطقه هستیم.

 

معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری تصریح کرد: عدم توجه به مزیت‌های زیست بوم ایران فرهنگی باعث شده در طول سال‌های گذشته نگاهی مرکزگرا داشته باشیم و برای غلبه بر این نگاه باید به ظرفیت‌های هر منطقه رجوع کنیم.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد خراسان شمالی در حوزه فرهنگ و هنر، افزود: امروز هنر کارتون و کاریکاتور به عنوان مزیت خراسان شمالی مطرح شده است که دلیل آن برگزاری این جشنواره بین‌المللی می‌باشد.

 

مرادی گفت: جذب هزار و ۸۰۰ اثر از ۶۵ کشور با مفاهیم مقابله با غرب کار آسانی نیست که در خراسان شمالی اجرا شد.

 

معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری بیان کرد: در مقابل رسانه‌های غرب که سیاست اسلام و ایران هراسی را ترویج می‌دهند، این جشنواره موضوع منتشر می‌شود.

 

وی در انتها گفت: امروز خراسان شمالی در خط مقدم مبارزه در زمینه کارتون و کاریکاتور، آن هم در موضوعات مورد بحث جهانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار