رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد با بیان این که یزد پیشرو در صادرات کالاهای غیرنفتی است گفت: صادرات استان در دو ماهه نخست امسال به لحاظ وزنی ۲۱ درصد و به لحاظ ارزش ۲۹ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 12 June 2022

«محمدرضا علمداریزدی» در حاشیه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گفت: سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یزد در سال گذشته تعداد ۵۱۷۰ ثبت سفارش انجام داده است که بیش از ۸۳ درصد آن در بخش صنعت بوده است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان یزد گفت: میزان صادرات پارسال استان به لحاظ وزنی سه میلیون و ۱۱۳ هزار تن و به لحاظ ارزش دلاری بیش از ۴۹۱ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی رشد ۵ درصدی و به لحاظ دلاری رشد ۳۳ درصدی داشته است.

علمدار یزدی افزود: رتبه استان یزد در میزان صادرات غیرنفتی در کشور هشتم است و این رتبه مدام حفظ شده و حتی گاهی که تغییر کرده جزء پنج استان برتر کشور در حوزه صادرات غیر نفتی قرار گرفته‌ایم.

رئیس سازمان صمت استان همچنین گفت: در کارگروه توسعه صادرات، تقویم برگزاری نمایشگاه‌های استان مورد تصویب قرار گرفت که سی و پنج نمایشگاه را تا پایان سال شامل می‌شود و در ادمه گزارش صادرات محصولات کشاورزی و گزارش حمل و نقل کالاهای صادراتی نیزمورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صمت، علمدار یزدی گفت: کارهای زیربنایی مدیریت هوشمند حمل و نقل جاده‌ای انجام شده و سازمان صمت جلسه‌ای مشترک با سازمان راهداری در خصوص سیستم جامع تجارت خواهد داشت که در رصد و مدیریت هوشمند بازار اثر گذار است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: صادرات ، توسعه ، رتبه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار