با وجود زمان بر بودن ثبت نسخه
به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی؛ کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست نسخه نویسی الکترونیک در سال گذشته را کسب کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ 23 April 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، یونس محمودیان با اشاره به اینکه این طرح سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده و از دستاوردهای دولت سیزدهم است گفت: ۹۹.۶درصد نسخه های پزشکی رسیده به بیمه تامین اجتماعی استان در سال ۱۴۰۱ به شکل الکترونیک بوده است.

وی افزود: ۴۵۹ هزار و۷۱۱ نسخه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته به بیمه تامین اجتماعی رسیده است.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان ادامه داد: در حالی که پزشکان برخی استان های کشور مشارکت کمرنگی در این طرح داشته اند که این امر سبب نارضایتی بعضی از بیمه شدگان شده، اما این طرح درهمه نقاط این ستان با وضعیت مطلوبی در حال اجرا است.
محمودیان اضافه کرد: تنها زمانی نسخه به صورت کاغذی نوشته می شود که برق قطع شده و یا زیرساخت های آن در برخی مناطق دور دست استان فراهم نشده باشد.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح نسخه نویسی الکترونیکی چند روز آینده آغاز می شود گفت: در این طرح ثبت الکترونیک نسخه های گران قیمت به صورت پیامک بر روی تلفن همراه بیمه شدگان ارسال و پس از دریافت کد از سوی بیمه شده در داروخانه نسخه تحویل داده می شود.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح به منظور شفاف سازی و صحت سنجی نسخه های پزشکی برای بیمه شدگان واقعی و نسخه های گران قیمت با بیش از ۵۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۱۷۲ پزشک عمومی،۱۱۴ مرکز داروخانه، ۱۲۹ مرکز پاراکلینیکی مانند رادیولوژی و آزمایشگاه و ۶۶ درمانگاه خصوصی و دولتی، ۹بیمارستان و در مجموع۵۱۱ موسسه پزشکی طرف قرارداد تامین اجتماعی استان هستند.

۱۳۰ هزار نفر در شهرستان بویراحمد،۱۰۰ هزار نفر در شهرستان گچساران و ۵۲ هزار نفر در شهرستان های چهارگانه کهگیلویه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار