رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال در پی سیلاب ۱۸ خرداد ماه سال جاری به اکوسیستم آبزیان پایین دست سد کرج خسارت وارد شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 12 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» امیدرضا تونی افزود: پس از سیل جاده چالوس حدود ۹۰ درصد جمعیت آبزیان پایین دست سد کرج شامل ماهیان قزل آلای خال قرمز، آزادماهیان و کپورماهیان و همچنین موجودات بسیار ریز کف زی، قورباغه ها، مار‌ها و لاک پشت‌ها از بیم رفتند.

وی به بسیاری دیگر از موجودات وابسته به آب و اکوسیستم حریم رودخانه اشاره و اظهار کرد: همچنین با این سیل بوته‌ها و گیاهان بسیاری در اثر شسته شدن خاک از بین رفته اند که منجر به خطرافتادن زیستگاه بسیاری از جانداران دیگر همچون پرنده‌ها و از بین رفتن لانه‌های آن‌ها شده است.

وی با بیان اینکه برآورد دقیق خسارت وارده به این زیستگاه‌ها نیازمند یک پروژه مطالعاتی زمان بر است، گفت: احیا و بازپروری این اکوسیستم نیازمند یک پروژه ملی است.

سیل عصر و شامگاه پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه جاری به بیش از ۲۰ کیلومتر از جاده کرج - چالوس آسیب وارد کرد و سبب انسداد این مسیر شد.

بیش از ۵۰ دستگاه خودرو در حادثه مذکور خسارت کلی و جزئی دیدند و ۱۹ نفر مصدوم شدند.

همچنین ریزش کوه و انتقال رسوب به داخل سد و رودخانه کرج سبب انسداد مسیر خروجی آب این سد شد که با تلاش گروه‌های فنی و مهندسی روز گذشته دریچه سد کرج گشوده شد، اما هنوز آب رودخانه گل آلود است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار