معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: حال عمومی تمامی «گربه‌سانان» باغ وحش مشهد که طی روزهای اخیر فیلم‌هایی از وضعیت آنان در فضای مجازی پخش شده است، اکنون مساعد بوده و در سلامت هستند.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ 11 October 2023

به گزارش تابناک رضوی، محمد عرفانی اظهار کرد: در یکی از این فیلم‌ها «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد، در حال تشنج دیده می‌شود که فیلم مربوط به گذشته است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این در حالی است که «ارس»، این گونه ارزشمند مبتلا به یک بیماری عصبی پیش رونده غیرقابل درمان است که تا پایان عمر همراهش خواهد بود و بررسی متخصصان فراوان نشان از تایید این موضوع دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر این پلنگ تحت درمان و مصرف داروهای تجویز شده است، هیچ مشکل خاصی ندارد و شرایط کاملا پایداری دارد.

عرفانی در خصوص فیلم منتشره از «شیر نر» باغ وحش مشهد نیز گفت: این شیر هم در بررسی‌های انجام شده هیچ مشکلی ندارد و نشانه‌ای از بیماری به رغم نگرانی‌های ابراز شده در فیلم وجود ندارد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص فیلم دیگری که در فضای مجازی منتشر شده و استفراغ یک قلاده ببر را نشان می‌دهد، بیان کرد: این حالت در ببر کاملا طبیعی و نوعی مکانیسم در گربه سانان است.

وی توضیح داد: گربه سانان پس از خوردن غذای گوشتی اجزای غیر قابل هضم غذای خود شامل پوست، مو و ناخن را با هدف باز شدن راه عبور غذا به عنوان نوعی مکانیسم دفاعی بدن پس می‌آوردند.

عرفانی افزود: بنابراین این اتفاق در زیست این جانوران طبیعی است و به هیچ‌وجه ناشی از بیماری ببر نیست.

معاون محیط زیست خراسان رضوی همچنین در خصوص تصویری از یک لاک پشت با لاک کوهانی شکل در باغ وحش مشهد گفت: اگرچه آکواریوم این گونه دچار محل خشکی برای استراحت این لاک پشت بود، اما با هدف آسودگی خاطر مردم اقدام لازم برای جابجایی آکواریوم انجام شد.

وی تاکید کرد: نظارت بر روند نگهداری از حیوانات و وحوش در باغ وحش مشهد به صورت دقیق و با حضور دامپزشک مقیم از سوی سازمان دامپزشکی در حال انجام است، بنابراین جای هیچ نگرانی در خصوص نگهداری از حیوانات وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار