مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۵ هزار تن انار از سه هزار هکتار باغ این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 31 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۵ هزار تن انار از سه هزار هکتار باغ این شهرستان برداشت شود.
وی افزود: شهرستان نی ریز مقام اول سطح و تولید انار استان فارس را به خود اختصاص داده است.
علیرضا بصیری تصریح‌کرد: متوسط عملکرد در شرایط عادی در باغ‌های این شهرستان ۲۰ تن در هکتار و بالاترین عملکرد بیش از ۱۵۰ تن در هکتار است که متاسفانه امسال به دلیل بروز شرایط خشک‌سالی، تنش‌های حرارتی، اُفت کمی و کیفی آب‌های کشاورزی و وجود آفات، میزان تولید در هکتار، حدود ۱۵ تن برآورد می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: عمده‌ترین رقم انار تولیدی نی‌ریز رباب است که به دلیل ضخامت، رنگ پوست و آریل، درصد بالای فیبر و طعم مناسب میوه، بسیار بازار پسند است و شهرت جهانی دارد.
بصیری افزود: انار نی‌ریز علاوه بر مصارف داخلی به کشور‌های آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، کره جنوبی، روسیه، و برخی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود که زمینه ایجاد حدود سه هزار فرصت شغلی موقت را فراهم کرده است.
وی اظهارکرد: در بخش صنایع تبدیلی با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرستان، کارخانه‌های صنعتی فرآوری انار نی‌ریز مشغول فعالیت هستند و از جمله تولیدات آن‌ها آب انار، رب، سس، شربت، مارمالاد، ژله، بستنی، ترشی، سرکه و لواشک انار است که با استقبال خوب و ارزآوری برای کشور همراه بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز با بیان این‌که QR code به عنوان شناسنامه محصول شناخته می‌شود و بازرگانان و فعالان اقتصادی و صادرکنندگان محصولات کشاورزی می‌توانند به استناد این گزارش که ضامن کیفیت محصولات کشاورزی است، نسبت به تامین محصول اقدام کنند؛ گفت: تولیدکنندگان انار برای صادرات محصول خود با مراجعه به سامانه سماک ملزم به ثبت‌نام در این سامانه و دریافت کد سلامت هستند و بدون دریافت آن، صادرات محصولات کشاورزی غیرممکن خواهد بود.

برچسب ها: برداشت ، انار ، نی ریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار