رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام بیان داشت : بر اساس موافقتنامه منعقده بین وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی طرح سامانه گرمسیری و ساماندهی رودخانه های شمال و جنوب غرب استان در ۲ فاز انجام می شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵ 11 November 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ عموزاده افزود : در مرحله اول، وزارت نیرو آب مورد نیاز یک هزار و ۴۷۰ هکتار از اراضی بالادست سد کُنجانچَم را بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته تا پایان سال جاری تامین می کند و وزارت جهاد کشاورزی نیز طرح را تکمیل و بعد از تعیین نظام های بهره برداری، اراضی را به کشاورزان تحویل می دهد.

وی گفت : در فاز دوم این طرح نیز ۱۶ هزار و ۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی در مدت زمان ۶ ماهه (اول فروردین تا پایان شهریور سال آینده) تکمیل شود و طبق زمان بندی ها در واقع تا اول مهر ۱۴۰۳ تمام این پروژه بزرگ به بهره برداری خواهد رسید.

عموزاده ادامه داد :  ۷۰ هزار میلیارد ریال با موافقت مقام معظم رهبری و پیگیری های ریاست جمهوری از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل طرح سامانه گرمسیری و ساماندهی رودخانه های شمال غرب و غرب کشور اختصاص یافته است.

وی گفت :  از محل طرح ساماندهی رودخانه های شمال و جنوب غرب استان ۱۷ هزار و ۳۳۵ هکتار اراضی استان از آبیاری نوین برخودار می شوند که از این میزان ۱۲ هزار هکتار آن انجام شده و یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن باقی مانده است.

عموزاده مطرح کرد : برابر برآوردها تکمیل این سامانه ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ۳۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار مربوط به مطالبات پیمانکاران طرح است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار