استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سخت‌گیری فراتر از قانون در بخش تولید، قابل قبول نیست، گفت: همه کارشناسان و مدیران در چارچوب قانون، حمایت از بخش تولید را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵ 26 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان افزود: قانون برای تسهیل روند اقتصادی، حل موانع و رفع مشکلات در بخش توسعه‌ای بوده و نباید مردم از قانون نگرانی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نحوه کار و تعامل کارشناسان سیستم اقتصادی استان در زنجیره تولید و اقتصادی ادارات بررسی شود، خاطرنشان کرد: کارشناسان و مدیران، نگاه منجمد به واحدهای تولیدی نداشته و خارج از کلیدواژه حمایت از تولید، عمل نکنند.

استاندار آذربایجان‌غربی دیپلماسی فعال منطقه‌ای را نیز از اولویت‌های دولت سیزدهم معرفی کرده و افزود: کریدور اتصال شمال غرب به جنوب کشور یکی از مباحث مهم ملی است که ۵۴۰ کیلومتر از آن، حوزه بازرگان تا بوکان در آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه این کریدور فتح باب برای توسعه روند اقتصادی با کشورهای حوزه خلیج فارس است، اضافه کرد: با تمرکز دولت سیزدهم روی این موضوع، به زودی شاهد اتمام این کریدور خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: واحدهای تولیدی از این فرصت و ظرفیت اتصال به کریدور جنوب می‌توانند بهره‌برداری مناسبی داشته باشند که دسترسی آنان به کشورهای حوزه خلیج فارس را تسهیل می کند.

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه ۲۵ درصد پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی است، افزود: ۲ پایانه جدید میان ایران - عراق و ایران - ترکیه مصوب شده که سال آینده شاهد افتتاح و ‌بهره‌برداری آنها خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های پیش شهرستان سلماس تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی شده اما هیچ سودی برای مردم آن شهر نداشته، تصریح کرد: با افتتاح این پایانه در شهر سلماس، شاهد رونق اقتصادی در این منطقه خواهیم بود و به نوعی اقتصاد به سمت مردمی سازی حرکت می‌کند و این نشان از نقش مردم در حوزه اقتصاد است.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با قدردانی از نگاه توسعه‌ای مدیران قوه قضاییه در آذربایجان‌غربی، افزود: دستگاه قضایی با هماهنگی روزافزون خود، به دنبال تسهیل توسعه واحدهای تولیدی در استان است که قدردان آنها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار