معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت : وزارت نیرو در دولت سیزدهم یک هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان در استان ایلام هزینه کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 14 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ هژبری بیان کرد :  احداث سد مخزنی، شبکه آبیاری و زهکشی گدارخوش شهرستان مهران را یکی از پروژه‌های مهم حوزه وزارت نیرو در استان عنوان کرد و ادامه داد: مطالعات حفاری و ژئوتکنیک این پروژه انجام گرفته و آماده آغاز عملیات اجرایی است.

وی افزود : تصفیه‌خانه و آبرسانی به شهر ایوان و روستاهای مسیر با 175 میلیارد تومان اعتبار تکمیل و آماده تحویل به شرکت آبفا است.

هژبری ادامه داد:  سد سیکان به منظور تامین آب شرب شهرستان‌های دره‌شهر، آبدانان و بدره با پیشرفت فیزیکی 24 درصد در حال احداث است.

وی  احداث سد میمه و شبکه آبیاری و زهکشی اراضی دشت دهلران با 72 درصد پیشرفت فیزیکی و یک هزار و 260 میلیارد تومان اعتبار را از دیگر پروژه‌های دارای اهمیت استان دانست وگفت : عملیات اجرایی سد مخزنی چناره به منظور تامین آب شرب شهرستان‌های ایلام، چرداول و سیروان آغاز و تاکنون 50 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

هژبری تصریح کرد: تاکنون 10 میلیارد تومان توسط جهاد کشاورزی و همچنین 13 میلیارد تومان توسط وزارت نیرو برای مطالعات  سدورگر آبدانان  هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد : برای پروژه خط انتقال آبگرم دهلران، تاکنون 6 هزار و 300 متر لوله پلی‌اتیلن اجرا شده، 9 حوضچه آرامش تکمیل و یک حوضچه دیگر در حال اجرا است.

وی اظهار کرد : این پروژه در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 35 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار