رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با اشاره به شیب کاهش تورم، گفت: تورم ۱۲ماهه این استان در سال ۱۴۰۲، ۶.۹ درصد کاهش‌ یافته‌است.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷ 08 April 2024

به گزارش تابناک قم، جواد شاکر آرانی در گفت‌وگویی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در مدیریت بازار کالا و خدمات، افزود: مدیریت بازار به‌منظور کاهش تورم در جهت تحقق شعار سال و تأمین پایدار ارزاق عمومی و کالا در استان از عوامل مهم در شیب نزولی تورم بوده‌است.

وی ادامه داد: تشدید نظارت بر اصناف توسط دستگاه‌های نظارتی، گسترش بازارچه‌های محلات و طرح کاسبان امین، با هدف استفاده از ظرفیت مردمی اصناف در جهت توزیع کالا و کاهش قیمت را نیز در بهبود وضعیت تورمی استان مهم ارزیابی کرد.

وی با تاکید بر ادامه استفاده از ناظرین داوطلب مردمی برای نظارت بر بازار، خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح کاسبان امین برای مدیریت بهتر بازار مصالح ساختمانی نیز امسال فعال خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه کاهش تورم ۱۲ماهه در سال ۱۴۰۳ نیز در دستور کار است، تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته شاهد کاهش یک‌درصدی نرخ بیکاری و افزایش ۲ درصدی مشارکت اقتصادی در سطح استان قم بودیم.

وی همچنین از تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و افزایش ظرفیت‌های اشتغال را نیز از اقدامات برجسته استان قم طی سال ۱۴۰۲ یاد کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار