مدیر پایانه مرزی پرویزخان گفت: صادرات کالا در مرز رسمی پرویزخان شهرستان قصرشیرین در روزهای چهارشنبه ۲۳ و پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه مصادف با تعطیلات عیدسعید فطر به دلیل تعطیلات عید فطر در کشور عراق و اعلام رسمی آن از سوی مقامات این کشور و عدم حضور رانندگان و تجار عراقی در این روزها تعطیل است.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱ 09 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «امین حیدریان» روز سه‌شنبه افزود: تعطیلی مرز رسمی پرویزخان در روزهای عید فطر تنها برای صادرات کالا اعمال می شود و حوزه ترانزیت و بخش مسافری طبق روال گذشته در این مرز فعال است و بدون وقفه انجام می شود.

وی اظهار کرد: در روزهای عید فطر تمام نیروهای اداری پایانه و سایر حوزه ها همچون گمرک کماکان طبق روال گذشته در مرز حضور دارند ولی با توجه به عدم مراجعه ناوگان حمل و نقل و تجار عراقی برای تخلیه و بارگیری از تجار و رانندگان کشورمان می خواهیم که از ارسال محموله های صادراتی به مرز خودداری کنند.

روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است که عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار