کارگاه آموزشی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اداراه کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸ 13 April 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، صدیقه نیک اقبالی، مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش وپرورش استان در این کارگاه آموزشی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارای ۷۳ ماده، ۸۱ تبصره و ۲۳۶ تکلیف قانونی، که جهت اجرای این قانون یک سری تکالیف عمومی و اختصاصی به دستگاه‌ها ابلاغ شده که ماده ۳۳ و ۳۴ این قانون از وظایف اختصاصی آموزش و پرورش می‌باشد.
نیک اقبالی، افزایش فرزندآوری و جوانی جمعیت را لازمه ساختن یک ایران قوی و مقتدر و از مهمترین مولفه‌های اقتدار ملی دانست و افزود: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر گنجاندن محتوای آموزشی و پرورشی در راستای بند‌های سیاست‌های کلی جمعیت و سیاست‌های کلی خانواده در کتاب‌های درسی تأکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: بی توجهی به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اثرات نامطلوبی در زمینهآسیب‌ها، کاهش جمعیت و کمبود نیروی انسانی در آینده دارد که در این راستا آموزش و پرورش از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای اجرایی شدن این قانون استفاده خواهد کرد.
نماینده مجمع ملی فعالان جمعیت استان کهگیلویه وبویراحمد در این کارگاه آموزشی با اشاره به اینکه آموزش وپرورش نقش اساسی در فرهنگ سازی و تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارد تصریح کرد: آموزش و ارائه مشاوره‌های صحیح و علمی به خانواده یکی از مهم‌ترین ابزار‌های اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که خوشبختانه آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است.
معصومه کریمی بیان کرد: در راستای قانون جوانی جمعیت در آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان می‌تواند در قالب جلسات آموزشی برای والدین با استفاده از روان‌شناسان و جمعیت‌شناسان مزیت‌های دو یا چند فرزندی را به خوبی تبیین کند
وی افزود: جمعیت کشور به سوی سالمندی و میانسالی و کمبود نیروی انسانی پیش می‌رود که این مسئله از مهم‌ترین آفت‌های اجتماعی پدیده تک فرزندی است که باید حل ریشه‌ای آن در راس تصمیمات و برنامه ریزی‌های مسئولان قرار گیرد.
کریمی با تاکید به افزایش آموزش و آگاهی جامعه درباره اهمیت فرزندآوری گفت: تک فرزندی ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است که باید معایب آن به خوبی برای مردم تبیین شود.
نماینده مجمع ملی فعالان جمعیت استان کهگیلویه وبویراحمد، مسئله جوانی جمعیت را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: رسالت دستگاه‌های فرهنگی برای آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه بسیار مهم است که همه اقشار جامعه نسبت به جوانی جمعیت توجیه شوند تا از عوارض پدیده سالمندی و تک‌فرزندی آگاهی یابند.
کریمی عزم جدی مسئولان در اجرای قانون جوانی جمعیت کشور را نیز لازم و ضروری دانست و گفت: همه دستگاه‌ها برای کمک به جوانی جمعیت و عمل به منویات مقام معظم رهبری نیازمند رویکرد و نگاهی نو هستند.
در پایان این آیین از ۸ از نفر از همکاران اداری آموزش و پرورش استان که تازه ازدواج کرده بودند و یا در سال ۱۴۰۲ صاحب فرزند شده بوند با اهداء لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار