معاون کشاورزی کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان خبر داد:
معاون کشاورزی کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان از افزایش ۲۰ درصدی بهره‌وری آب در مزارع نیشکر با اجرای استانداردهای نوین آبیاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴ 19 April 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عزیز کرملاچعب چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه)، با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، اظهار داشت: در سال زراعی جاری، سیاست‌های اجرایی علمی و مبتنی بر استانداردهای کشاورزی جهت افزایش بهره‌وری آب و کنترل سطح آب زیرزمینی مزارع نیشکر اجرایی شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح، نهاده‌های کشاورزی، به‌ویژه آب، به‌صورت هدفمند به گیاه نیشکر تخصیص می‌یابد که این امر سبب می‌شود ضمن تأمین نیاز آبی گیاه، شاهد رشد بهتر و توسعه ریشه‌ها باشیم.

معاون کشاورزی کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان در پایان با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۱۴ درصدی تولید شکر در سال بهره‌برداری پیش‌رو، خاطرنشان کرد: مدیریت علمی آب در کنار سایر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نویدبخش یک سال پربار برای صنعت نیشکر خواهد بود.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر نیز در بازدید اخیر خود از مزارع نیشکر میرزا کوچک‌خان، ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی آبیاران، بر مدیریت مصرف آب و استفاده از روش‌های نوین آبیاری برای افزایش راندمان تولید تأکید کرد.

این گزارش حاکی است، با تغییر شیوه‌های آبیاری، مصرف آب در مزارع نیشکر به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و درعین‌حال، راندمان تولید محصول با جلوگیری از ماندابی شدن مزارع افزایش یافته است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار