مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به این که ۳۸۶ واحد پذیرنده در اجرای طرح مهارت آموزی محیط کارواقعی شرکت کردند گفت: سال گذشته بیش از پنج هزار و ۴۸۹ نفر در رشته‌های مختلف آموزش‌های مهارتی را در این محیط فرا گرفتند.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ 05 May 2024

تابناک خوزستان: شهرام ملایی هزاروندی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار