استاندار مرکزی گفت: بر اساس ارزیابی اتاق بازرگانی و صنعت و معدن کشور که به طور معمول هر سه ماه یک بار با محوریت ۷۰ مؤلفه انجام می‌شود،استان مرکزی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷ 18 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه روز شنبه در آیین بهره‌برداری از یک واحد صنعتی در زرندیه اظهار کرد:این استان برای چندین بار در پایش محیط کسب و کار در کشور، بر اساس ارزیابی اتاق بازرگانی و صنعت و معدن کشور که به طور معمول هر سه ماه یک بار با محوریت ۷۰ مؤلفه انجام می‌شود، رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد.

وی خاطر نشان کرد: استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های صنعت کشور با حدود هفت درصد نرخ بیکاری، از میانگین کشور پایین‌تر است و سرریز بیکاری استان‌های همجوار را نیز جذب می‌کند، به گونه‌ای که در برخی از شهرستان‌ها از جمله ساوه و زرندیه و به تازگی در خمین مشکل کمبود نیروی کار وجود دارد.

وی افزود: نرخ بیکاری در استان مرکزی پایین‌تر از میانگین کشوری است و برای دومین بار این استان، رتبه دوم تحقق اشتغال تعهد شده در کشور را کسب کرده است.

استاندار مرکزی گفت: در کسب شاخص اشتغال ترکیبی نیز حائز رتبه برتر در کشور هستیم که جای تقدیر از فرمانداران و اعضای کارگروه اشتغال دارد.

مخلص الائمه با اشاره به ظرفیت آب سنگین اراک گفت: ۱۰۰ درصد تولید این مجتمع، بومی سازی است و از این رو به تخصص جوانان ایرانی می‌بالیم.

وی، با بیان اینکه صنایع راهبری در تمام نقاط استان مورد حمایت است، افزود: صنعت کاغذ نیز یکی از صنایع راهبردی است که نیازمند حمایت ویژه است و مجموعه دولت در استان مرکزی در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

در این آیین پست ۶۳ کیلوولت برق مجتمع پیشگامان صنعت کاغذ و گلپونه پارس افتتاح و عملیات اجرایی تصفیه‌خانه پساب این کارخانه با ظرفیت ۲ هزار لیتر در شبانه‌روز آغاز شد.

این کارخانه تولید کننده سالانه ۸۰ هزار تن انواع کاغذ بسته‌بندی و کاغذهای بهداشتی در کشور است که برای ۳۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار