سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای دشت آزادگان با برگزاری مراسمی، معرفی و مشغول به کار شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 26 October 2015

معاون فرماندار دشت آزادگان پیش از ظهر امروز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشت آزادگان با بیان اینکه مسئولان شهرستان باید با نگاهی خاص در رفع مشکلات تلاش کنند، اظهار کرد: دشت آزادگان، محرومیت بسیاری را در خود دارد که باید به کمک آموزش و ایجاد اشتغال در رفع آن اقدام کرد.

فرید سماک ادامه داد: با توجه به نیاز شهرستان به صنایع مختلف، وظیفه فنی و حرفه‌ای در آموزش جوانان این خطه سنگین‌تر است چرا که با اجرای طرح‌های مختلف آموزشی می‌توان به درصد قابل‌توجهی از پیشرفت دست پیدا کرد.

سماک با تأکید بر ایجاد بازار کار برای مردم شهرستان دشت آزادگان از طریق آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای افزود: آموزش‌های مختلف مراکز فنی و حرفه‌ای در شاخه‌های صنعت، کشاورزی و یا خدمات، می‌تواند نیروی انسانی ماهری را روانه بازار کار کند. این نیرو علاوه بر خوداشتغالی می‌تواند موجب اشتغال‌زایی نیز شود.

معاون فرماندار دشت آزادگان بر لزوم روی آوردن جوانان به آموزش‌های مهارتی به‌منظور دست پیدا کردن به اشتغال پایدار تأکید کرد.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشت آزادگان نیز در این آئین بیان کرد: آموزش‌های مهارتی، رشد جرائم را مهار می‌کند.

همایون طرفی اظهار کرد: با ایجاد اشتغال می‌توان درصد زیادی از بیکاری و به تبع آن رشد جرائم در جوامع را کاهش داد.

وی یادآور شد: تمام تلاش مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جهت ایجاد اشتغال پایدار پس از گذراندن آموزش‌های مهارتی در شهرستان است.

وی ادامه داد: بنا داریم با اجرای برنامه‌های آموزشی در رشته‌ها و حرفه‌های مختلف مورد نیاز شرکت‌های این منطقه، زمینه دست پیدا کردن جوانان جویای کار به شغل موردنیاز فراهم شود.

طرفی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت روستاهای منطقه دشت آزادگان، آموزش‌های روستایی یکی دیگر از برنامه‌های آینده این مرکز خواهد بود.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشت آزادگان در خصوص لزوم آموزش‌های مهارتی در سطح روستاها بیان کرد: این امر می‌تواند از طرفی باعث اشتغال‌زایی در روستاها شود و نیز از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهرها و ایجاد حاشیه‌نشینی شهرها جلوگیری کند.

وی بابیان اینکه بخش عمده مشکلات جامعه ریشه در بیکاری جوانان دارد، افزود: با ایجاد اشتغال می‌توان درصد زیادی از بیکاری و به‌تبع آن رشد جرائم در جوامع را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم همایون طرفی به سمت سرپرستی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دشت آزادگان منصوب و از زحمات عبدالنبی سواعدی سرپرست سابق مرکز این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است سواعدی چند روز قبل به عنوان مدیرکل فنی و حرفه ای استان خوزستان منصوب شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار