مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: مسوولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز اداره های کل آموزش و پرورش کشور برای برپایی دوره ای آموزشی روزهای 23 و 24 آبان 94 در شیراز گردهم می آیند.
کد خبر: ۱۲۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 05 November 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس: حمیدرضا آذری در جلسه شورای قرآن وعترت آموزش و پرورش این استان در شیراز افزود: دراین دوره بیش از 180نفر از روسا، کارشناس مسوولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز اداره های کل آموزش وپرورش سراسرکشور به همراه مسوولانی از وزارت آموزش وپرورش حضور می یابند.

وی گفت: شرکت کنندگان دراین دوره پس ازگزاری آیین افتتاحیه، در چهار کارگروه تخصصی، آخرین راهکارهای ارتقای فرهنگ قرآنی، توسعه و گسترش نماز و توجه به عترت در میان دانش آموزان و فرهنگیان را ارائه و نقد و بررسی می کنند.

شیراز درحالی میزبان مسوولان اداره های قرآن، عترت و نماز اداره های کل آموزش و پرورش سراسر کشور است که پیشتر معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفته بود از نزدیک به شش هزار و 500 فضای آموزشی این استان، تنها یک هزار و 600 مدرسه دارای نمازخانه مستقل است.

محمد نظری افزود: این درحالی است که بیش از 540 مدرسه نیز دارای نمازخانه غیرمستقل است که علاوه بر اقامه نماز سایر فعالیت ها نیز در آن صورت می گیرد.

به گفته معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، تنها یک هزار و 900 مدرسه دارای فرش سجاده ای هستند و اعتبارات دولتی پاسخگوی تامین نیازهای نمازخانه های مدارس نیست و باید خیران به یاری آموزش و پرورش بشتابند.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با وجود کمبود ها، فعالیت های حوزه اقامه نماز در آموزش وپرورش به سرعت درحال پیگیری و انجام است و بر اساس ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، آموزش وپرورش فارس رتبه برتر را در این فعالیت ها از آن خود کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: هم اینک بیش از یک هزار و 200 روحانی و چهار هزار فرهنگی به عنوان امام جماعت فرهنگی برای اقامه نماز با مدارس این استان همکاری دارند.

نظری درباره دیگر طرح های ترویج فرهنگ نماز در آموزش و پرورش نیز گفت: درسال جاری طرح آموزش عملی نماز برای تمام دانش آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی استان فارس انجام می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت: طرح های آموزش قرائت زیبای نماز برای دانش آموزان پایه هفتم و طرح آشنایی دانش آموزان بامراجع عظام تقلیدنیزبرای دانش آموزان پایه هشتم در سال تحصیلی جاری اجرا می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار