کد خبر: ۱۳۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 20 November 2015

استاندار البرز گفت: مرکز علمی و فناوری کشاورزی استان البرز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمید طهایی با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش کشاورزی و منابع طبیعی برخوردار است، ادامه داد مرکز علمی و فناوری کشاورزی استان البرز راه‌اندازی می‌شود.

وی تأکید کرد: باید با مساعدت همگانی مردم، سازمان‌ و دستگاه‌های اجرایی میراث‌دار خوبی برای آیندگان باشیم.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید شوراهای شهر و روستا در راستای خدمت به تاریخ و فرهنگ استان پیش‌قدم شوند، افزود: باید از ایده پژوهشگران در این بخش به خوبی استفاده کنیم.

طهایی خاطرنشان کرد: قرار بر این شد که موزه دفاع مقدس در استان البرز در محدوده پارک جهان‌نما "ورودی استان البرز" به منظور به نمایش گذاشتن آثار دفاع مقدس راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه پارک و مرکز علمی و فناوری کشاورزی استان البرز راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: استان البرز از ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش کشاورزی و منابع طبیعی برخوردار است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه با تشکیل استان البرز و جدا شدن این منطقه از تهران بخشی از بار مسئولیت پایتخت به این منطقه سرازیر و واگذار شده است، تصریح کرد: امید است در بخش تامین تجهیزات و بودجه نگاه ویژه‌ای به البرز صورت گیرد.

طهایی با تاکید بر اینکه ما تکیه‌ای بر اعتبارات استانی نداریم چرا که البرز به لحاظ اقتصادی از توان و ظرفیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: می‌توان با تکیه به مردم و بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف عالی اقدامات شاخصی را انجام دهیم.

استاندار البرز با بیان اینکه متاسفانه مجموعه میراث فرهنگی استان حمایت و تقویت نشده است، اظهار داشت: از مجموعه‌های کاخ موزه سلیمانیه و کاخ مروارید می‌توان به عنوان مرکزی به منظور استقرار آثار باستانی استان بهره گرفت.

وی در ادامه به احداث پارک علمی و فناوری کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: اولین دانشکده کشاورزی کشور در شهرستان کرج تأسیس‌ شده است و بسیاری از متخصصان کشاورزی کشور در این دانشکده تحصیل‌کرده‌اند، به همین منظور مرکز علم و فناوری کشاورزی در استان احداث می‌شود.

استاندار البرز در پایان به ثبت آثار تاریخی استان در فهرست آثار ملی نیز اشاره کرد و بیان داشت: استفاده از کاخ سلیمانیه و مروارید به‌عنوان موزه مردم‌شناسی و موزه‌های باستان‌شناسی احتیاج به سرمایه‌گذاری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار