زرافشان:
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان ها کمیته برنامه ریزی موضوع انتصاب و انتخاب مدیران مدارس تشکیل شده که این بخشنامه برای مدیران جدیدالانتصاب در بهمن ماه اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 02 January 2016
به گزارش تابناک رضوی علی زرافشان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درباره موضوع کیفیت بخشی به 5 شنبه ها، گفت: این موضوع سال گذشته تحت عنوان یک روز شاد توسط معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اجرا شد.
 
وی ادامه داد: امسال پژوهشگاه تعلیم و تربیت از کیفیت بخشی 5 شنبه های مدارس ارزیابی می‌کند، تا برای اجرای آن تصمیمات بعدی مبتنی بر ارزیابی علمی شود.
 
زرافشان اشاره کرد: امسال مبتنی بر سیاست وزیر آموزش و پرورش (مدیریت آموزشگاهی) مدیریت مدارس را به عنوان یک دغدغه مهم برای ارتقای کیفیت خوانده ایم.
 
رئیس ستاد پروژه مهر بیان کرد: در آموزش و پرورش مدیر نقش چشمگیری دارد با آموزش مدیران آن ها می توانند در ارتقای کیفیت به ما کمک کنند.
 
طرح تعالی مدیریت
 
وی تصریح کرد: یک پازلی را مبتنی بر سیاست مدرسه محوری در نظر گرفته ایم که ابعاد مختلفی از بحث مدیریت را مورد توجه قرار می دهد. اجرای برنامه تعالی در 5 هزار و 900 مدرسه یکی از برنامه های این پازل است که مدیران را به لحاظ شایستگی های برنامه ریزی، خودارزیابی، طراحی برنامه، ارزیابی از برنامه و رهبری آموزشی مجهز می کند.
 
بخشنامه انتصاب مدیران

 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: افرادی را برای مدیریت انتخاب می کنیم که از شایستگی بالاتری برخوردار هستند لذا دستورالعملی را به استان ها فرستادیم که فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران است.
 
زرافشان گفت: در استان ها کمیته برنامه ریزی این موضوع تشکیل شده که برای مدیران جدید الانتصاب در بهمن ماه اعمال شود.  
 
وی تصریح کرد: آموزش های پیش از خدمت برای این فرآیند دیده شده همچنین آموزش های چهره به چهره نیز در این موضوع فراهم شده است.
 
 
گروه آموزشی مدیران

 
رئیس ستاد پروژه مهر افزود: در گروه های آموزشی گروه آموزشی مدیران تعریف شد. کارگاه آموزشی دبیرخانه و گروه آموزشی مدیران دوره اول متوسطه را داشتیم که تمام فعالیت ها را دستورکار قرار دهند که مدیران از شایستگی کافی برای ارتقای کیفیت برخوردار شوند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار