فرمانده دریابانی هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ،171متجاوز مرزی توسط پرسنل این نیرو دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۶۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 12 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ علی میرشمسی افزود: در همین مدت سه هزار نفر از اتباع بیگانه نیز که قصد ورود به کشور از راه دریا را داشتند دستگیر شدن که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21درصد کمتر شده است.

وی با اشاره به کشف 24 قبضه سلاح جنگی توسط دریابانی در 9ماه امسال اظهار داشت: حراست از مرزهای دریایی، برقراری امنیت دریانوردی، ایجاد امنیت برای ساحل نشینان و جلوگیری از ورود احتمالی گروه های تکفیری و تروریستی مانند داعش یا عناصر ضدانقلاب از مهمترین اولویت های دریابانی در ماموریت هاست.

سرهنگ میرشمسی ادامه داد: 30 درصد مواد مخدر از مرزهای دریایی وارد استان می شود که نیروهای دریابانی موفق شدند تا پایان آذر حدود سه هزار و 400کیلوگرم مواد مخدر را پیش از ورود به استان از مسیرهای آبی کشف کنند.

فرمانده دریابانی هرمزگان همچنین با اشاره به کشف پنج هزار دستگاه تجهیزات ماهواره ای از افزایش 123درصدی کشف در این بخش خبر داد.

به گفته این مسئول هرچند در ماه های اخیر ورود مشروب الکلی به استان از مسیر دریایی افزایش داشته است اما در مجموع 9ماهه میزان کشف انواع مشروب الکلی نسبت به مدت مشابه پارسال 24درصد کاهش را نشان می دهد.

وی میزان کشف سوخت قاچاق در همین مدت را حدود یک میلیون و 360هزار لیتر اعلام کرد که حدود 91درصد کاهش داشته و 31میلییون و 146هزار نخ سیگار نیز کشف شده که 14درصد کاهش داشته است.

به گفته سرهنگ میرشمسی در مجموع میزان کشف کالای قاچاق 97درصد نسبت به پارسال کمتر شده است.

فرمانده دریابانی هرمزگان تعداد پرونده ای تشکیل شده با ارزش کمتر از یکصد میلیون را 268فقره و تعداد پرونده های بالای یک میلیارد ریال را 100فقره اعلام کرد.

* تکلیف ته لنجی هنوز مشخص نیست

سرهنگ میرشمسی در پاسخ به پرسشی درباره معافیت گمرکی کالای همراه ملوانان معروف به ته لنجی گفت:این یک موضوع قدیمی است که هنوز تکلیف آن به صورت کامل مشخص نشده است.

فرمانده دریابانی با اشاره به اختلاف نظرهایی که درباره میزان و نوع این کالاها وجود دارد اظهار داشت:ته لنجی در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان قرار گرفته و انتظار می رود به زودی درباره میزان معافیت و نوع کالاهای شامل معافیت های گمرکی تصمیم گیری شود.

* تردد سه هزار شناور بی هویت در آب های هرمزگان

سرهنگ میرشمسی در بخش دیگری از این نشست خبری برآورد دریابانی از تعداد شناورهای بی هویت و ثبت نشده استان را حدود سه هزار فروند اعلام کرد و از برنامه مستقل دریابانی برای ثبت این شناورها و صدور دفترچه برای آنها خبر داد.

فرمانده دریابانی هرمزگان همچنین با اشاره به لزوم هماهنگی بیشتر بین اعضای ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان تصریح کرد:آثار منفی نارسایی های اقتصادی و یا کم کاری های فرهنگی در مبارزه با قاچاق کالا گریبان گیر نیروی انتظامی و دریابانی می شود و این نیروها نیز باید به وظیفه و مسئولیت قانونی خود در مبارزه با قاچاق کالا قاطعانه عمل کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار