رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: این روزها مشکلات بیکاری و نبود فرصت های شغلی به دغدغه اصلی خانواده ها و مسئولین این استان تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۶۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 20 January 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: این روزها مشکلات بیکاری و نبود فرصت های شغلی به دغدغه اصلی خانواده ها و مسئولین این استان تبدیل شده است.

به گزارش تابناک ایلام ،یارالله نصیری در نشست با مدیران و معاونین شرکت پتروشیمی ایلام با هدف بررسی نحوه رفع موانع و مشکلات این واحد بزرگ صنعتی، بیان داشت: برداشتن موانع تولید و رونق اشتغال صنعتی در این استان نیازمند حمایت از صنعت داخلی است و عزم همگانی و همکاری همه سازمان های مرتبط را می طلبد.
وی افزود: بدون همکاری و مساعدت همه مسئولان برداشتن گام های اساسی برای رفع مشکلات تولید چندان موثر نخواهد بود.
وی افزود: برخی دستگاه ها و سازمان های مرتبط با حوزه صنعت و معدن نگرش متفاوتی نسبت به طرح ها و واحدهای بزرگ صنعتی دارند که بعضا عمل به این تعهدات از عهده این شرکت ها خارج است.
توقعات غیر کارشناسی از واحدهای بزرگ تولیدی موجب افزایش هزینه های تولید شده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام یادآور شد: انتظارات و توقعات غیر کارشناسی از واحدهای بزرگی مانند پتروشیمی، پالایشگاه گاز، صنایع سیمان آنچنان بالا است که موجب افزایش هزینه های تولید شده و در بلند مدت باعث غیر اقتصادی شدن این پروژه می شود.
نصیری تاکید کرد: بدون شک هیچ یک از مدیران طرح های بزرگ صنعت و معدن توقع دریافت خدمات رایگان و مجانی را ندارند اما تراشیدن هزینه های گزاف و خارج از قواعد متناسب با نرخ کشوری، بالا بردن توقع اجتماعی در افراد بومی و ساکنین پیرامون این واحدها، انگیزه و رغبت را از سرمایه گذاران سلب و زمینه ورود سایر افراد به این استان را کاهش می دهد.
وی گفت: در استان ایلام آنچه که امروز به دغدغه اصلی خانواده ها، همه دلسوزان و مسئولان ارشد تبدیل شده، مشکلات بیکاری و نبود فرصت های شغلی است، بنابراین برخی افراد بدون توجه به این چالش ها و مشکلات اجتماعی جامعه، با اتخاذ تصمیمات و رفتارهایی ناشیانه در صدد آسیب رساندن به همین حداقل های موجود هستند که بایستی برای عبور از این مرحله چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.
پتروشیمی می تواند باعث رشد و توسعه ایلام شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ابراز امیدواری کرد: با نگاه مثبت استاندار ایلام و تلاش خیرخواهانه ایشان به عنوان رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکنون مشکلات متعدد سد راه برخی تولید کنندگان برداشته شده و در این راستا تلاش داریم در قالب همین کارگروه موانع و مشکلات پتروشیمی ایلام را نیز در دستور کار قرار دهیم.
مدیر عامل پتروشیمی ایلام نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از نگرش مثبت استاندار و مجموعه مدیران بخش صنعت نسبت به پتروشیمی ایلام گفت: در صورت حمایت های لازم و حذف حاشیه های پیرامون، این صنعت می تواند بستر و زمینه رشد و توسعه استان را فراهم کند.
فرهاد دانشی افزود: هم اکنون بخش زیادی از انرژی و توان مدیریتی این مجموعه به جای پرداختن به بخش تولید و افزایش بهره وری کار و همچنین بکارگیری ساز و کارهای مناسب برای اتمام پروژه اولفین در بازه زمانی تعیین شده، صرف حاشیه ها و موانع خارج سیستمی شده است.
وی تاکید کرد: از طریق راه های قانونی و استفاده از تمام ظرفیت های موجود مشکلات و موانع پیش رو را تا حد قابل توجه ای مرتفع کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار