تابناک: گرچه سرعت غیرمجاز و همچنین خواب آلودگی رانندگان به عنوان دو دلیل عمده تصادفات در جاده‌های استان اصفهان عنوان شد اما در شرایط مشابه اما با خودروهای متفاوت، کیفیت و کمیت تلفات آمار جالبی را نشان می داد.
کد خبر: ۱۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 04 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، پایان مسافرت های نوروزی هرساله با آماری از تعداد مسافران هر شهر، اسکان، وضعیت فروش صنایع دستی و از همه مهمتر امار تصادفات و تلفات جاده ای همراه است.

استان اصفهان در روزهای نوروزی تردد 7 میلیون خودرو را به چشم خود دید که این میزان ترددها با وجودی که نوید ورود بیشتر گردشگران به اصفهان را می داد اما در آن سوی ماجرا، حوادث تلخ و ناگواری مانند افزایش تصادفات را نیز رقم زد.

در بین آماری که روزانه از رئیس پلیس راه استان اصفهان در این مدت به دست آمده است، ثبت روزانه حداقل دو تا سه مورد تصادف منجر به فوت یا جرح شدید در جاده های استان اصفهان گزارش شده است.

آماری که حتی به گفته خود سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه استان اصفهان، بیشتر مشمول خودروهایی اعم از پراید و پژو بوده است.

موقعیتی که این نوع خودروها در مواجه با حادثه پیدا خواهند کرد، واژگونی و سقوط در بیشتر موارد بود.
این نوع حادثه به گفته شاهدان عینی تصادفات و رئیس پلیس راه استان اصفهان برای خودروهای خارجی و با کیفیت هم در جاده اتفاق افتاد، اما تلفاتی که در راه برای سرنشینان خودروهایی مانند پراید و پژو رقم خورد، با کمترین صدمه برای خودروهای خارجی جاده رخ داد.

آمارهایی که در روزهای تعطیلات نوروزی از خودروهای حادثه دیده در جاده های استان اصفهان به دست آمد، بیشتر بر محور پراید و پژو می چرخید که به دلیل کیفیت پایین این نوع خودروها بیشترین تلفات جانی را هم همین نوع خودروها برای سرنشینان خود رقم زدند.

گرچه سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین خواب آلودگی رانندگان به عنوان دو دلیل عمده تصادفات در جاده های استان اصفهان عنوان شد اما در شرایط مشابه اما با خودروهای متفاوت، کیفیت و کمیت تلفات آمار جالبی را نشان می داد.

سرهنگ رضایی، در همین رابطه گفت: در یکی از جاده های استان اصفهان، انحراف از جاده برای دو خودرو که یکی پراید و دیگری یکی از خودروهای خارجی بود رخ داد، اما متاسفانه خودروی پراید بعد از انحراف از جاده، دچار واژگونی شد و سرنشینان آن آسیب شدید دیدند اما خودروی خارجی تنها دچار انحراف از جاده شد و خوشبختانه سرنشینان آن دچار سانحه ای نشدند.

با این وجود به دلیل قیمت بالای خودروهای خارجی، و توان کم قشر متوسط جامعه برای خرید خودروی با کیفیت هنوز خرید خودرهای حادثه سازی مانند پراید در صدر خرید مردم ایران قرار دارد.

از سوی دیگر نرخ غیرواقعی خودروهای داخلی به رغم کیفیت نازل آن، هنوز هم نتوانسته از عطش مردم برای عدم خرید خودروهای داخلی بکاهد و در واقع بیشتر از آنکه مردم تمایل به خرید خودروهای بی کیفیت داشته باشند، ناگزیر به خرید از بازار داخلی خودرو هستند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار