استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه مساجد مراکز ترویج علم، اخلاق، دانش ، روحیه ایثارگری و شهادت طلبی اند، اظهار داشت: مسجد با ترویج معارف و ارزش ها موجب تعالی افراد و جامعه پیرامونی اش می شود.
کد خبر: ۱۹۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 03 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری شامگاه چهارشنبه در آیین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بندرعباس افزود: بیشتر کسانی که هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از ناموس، کشور و ارزش های الهی به جبهه های نبرد رفته و با مقاومت خود حماسه های باشکوهی خلق کردند در مساجد تربیت شده بودند.

وی ادامه داد: امروزه مساجد مملو از جوانان و نوجوانانی پرشور با اشتیاق و مومنی است که خود را برای پذیرش مسئولیت های بزرگ آماده می کنند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: آنهایی که امروز هرکدام شان به عنوان پرچم دار جمهوری اسلامی به جهانیان معرفی می شوند در مساجد رشد یافته اند.

مسئول دبیرکانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز در این مراسم گفت: در طول برنامه پنجم توسعه تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از 180 باب به افزون بر 930 باب رسیده که 70 درصد آنها روستایی اند.

حجت الاسلام احمد پهلوانی ادامه داد: پنج خانه نور در سال 89 فعالیت قرآنی را به صورت ویژه انجام می دادند که این تعداد اکنون به 60 باب رسیده و طرح تلاوت نور در 200 مرکز اجرا می شد که اکنون به یک هزار و 200 مرکز رسیده است.

وی ادامه داد: هرمزگان سال 89 بدون کانون دانشگاهی بود ولی اکنون چهار کانون دانشگاهی در استان فعالیت می کنند و همچنین 12 کانون مصلی و 19 کانون تخصصی نیز در هرمزگان تشکیل شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اشاره کرد: در کنار این کارهای کمی اقدام های بسیار خوب کیفی نیز انجام شده است.

حجت الاسلام پهلوانی ابراز داشت: میزبانی جشنواری سراسری قرانی ویژه روستاییان کشور در یک روستا، سه سال متوالی میزبانی جشنواره سرود رضوی در یک روستا و ایجاد صدا گروه سرود و تئاتر با سطح ملی و محتوای دینی را می توان به عنوان نمونه اقدام های کیفی یاد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار