رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: در حال حاضر مبارزه با آفت ملخ در 40 هزار هکتار از مراتع و ارتفاعات شهرستان طارم در حال انجام است.
کد خبر: ۲۰۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 06 April 2016
سعید حیدری در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: ملخ یکی از آفات عمومی شهرستان طارم بوده که همه ساله در صورت عدم مبارزه می‌تواند خسارات فراوانی را به محصولات کشاورزی شهرستان وارد کند به طوری که پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم مبارزه بالغ بر 576 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی شهرستان طارم وارد شود.

وی با اشاره به تشکیل اکیپ ‌52 نفره کانون‌یابی ملخ از اسفند ماه سال گذشته به منظور مقابله به موقع با این آفت در شهرستان طارم تصریح کرد: در سال جاری همچون سال‌های گذشته به علت مساعد بودن شرایط آب و هوایی پوره‌های آفت ملخ به حالت طغیانی درآمده و در این راستا کانون‌یابی ملخ در شهرستان در سطح 40 هزار هکتار در حال انجام است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به کمبود اعتبار به منظور مبارزه با آفت ملخ در این شهرستان بیان داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب و به موقع در این زمینه همچون سال های گذشته در مبارزه و کنترل این آفت موفق عمل کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ملخ مراکشی از بین 9 گونه ملخ موجود در شهرستان طارم بیش‌ترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده است گفت: ملخ مراکشی چند نوع خوار است و توانایی تغذیه از اکثر محصولات زراعی و باغی را دارد.

حیدری با تاکید بر اهمیت مبارزه به موقع با آفت ملخ مراکشی گفت: در حال حاضر تمهیدات لازم برای مبارزه با آین افت در شهرستان طارم انجام گرفته است.

وی متذکر شد: عملیات مبارزه و کانون‌کوبی آفت ملخ در سطح شهرستان طارم در حال حاضر در سطح 400 هکتار انجام گرفته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار