حسین هاشمی:
نماینده بندرعباس با بیان اینکه در دوران انتخابات هدف بنده تغییر استاندار یا آمدن استاندار بومی نبوده است، بیان کرد: هدف بنده وجود مدیران کارآمد و رفع مشکلات مردم است که مهمترین آن اشتغال و معیشت بوده و هست.
کد خبر: ۲۳۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 01 June 2016
 نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت گفت: هنوز کار به جایی نرسیده که گزینه ای برای استانداری هرمزگان معرفی کنیم.
 
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از ایسنا، حسین هاشمی تختی در یک نشست خبری با تسلیت فرا رسیدن رحلت جانسوز امام خمینی(ره)، افزود: امیدوارم انقلاب اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری همچنان به این مسیر متعالی ادامه دهد و به صاحب اصلی اش حضرت مهدی موعود(عج) سپرده شود.
 
وی با بیان اینکه نمایندگان حوزه مرکزی هرمزگان به یک هماهنگی و همدملی فوق العاده ای رسیده اند که شاید بی نظیر باشد، اظهار کرد: اگر چه سلایق ما با یکدیگر یکی نیست اما میثاق بسته ایم بین مردم، خدا و خودمان برای پیگیری مشکلات و معضلات و مطالبات مردم به منافع شخصی توجه نکنیم و منافع مردم را بر هر چیز دیگری ترجیح دهیم.
 
استاندار اسبق هرمزگان با اشاره به آغاز کار مجلس دهم، ادامه داد: نمایندگان بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر دو نکته اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اصیل اسلامی، برنامه ریزی و اقدام می کنند و در مجلس قسم یاد کرده ایم جز خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران هدف دیگری نداشته باشیم و اگر قرار است بر سر منافع مردم ذبح شویم، ایستاده ایم و به طور حتم هر چند ماه یکبار با برگزاری نشستی مشکلات و موانع و اقدامات صورت گرفته را از طریق رسانه ها به اطلاع مردم استان می رسانیم.
 
هاشمی تختی در خصوص صدور نامه ای از سوی مجمع نمایندگان استان خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی مجدد انتخابات حوزه غرب هرمزگان، تصریح کرد: انتخابات حوزه غرب هرمزگان پس از بررسی هیأت نظارت شورای نگهبان ابطال شد که به دنبال رایزنی و تجدید نظر هستیم زیرا مردم با شور و نشاطی غیر قابل وصف به پای صندوق های رأی آمده و اکنون تا یکسال آینده نماینده ای برای پیگری مشکلات خود ندارند و این یک نقصان است هرچند اگر تخلف صورت گرفته حق الناس است و باید برخورد شود چون ما در جایگاه اظهار نظر نیستیم و اعضای شورای نگهبان همگی متدین بوده و حق الناس را اولولیت خود می دانند، به عملکردشان اطیمنان داریم و تابع نظر آن ها هستیم هرچند اعلام می کنم نمایندگان استان به جد پیگیر مشکلات حوزه غرب بوده و برایشان بندرعباس یا پارسیان تفاوتی ندارد.
 
وی با بیان اینکه در دوران انتخابات هدف بنده تغییر استاندار یا آمدن استاندار بومی نبوده است، بیان کرد: هدف بنده وجود مدیران کارآمد و رفع مشکلات مردم است که مهمترین آن اشتغال و معیشت بوده و هست.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت با اشاره به اینکه استاندار باید نیرویی کارآمد، متخصص، متعهد و ماندگار باشد، اذعان کرد: هرمزگان حتی تا وزیر هم نیروی فعال و متعهد دارد اما به دولت الزام نمی کنیم چه کسی را بر چه مسندی بگذارد اما بر این موضوع پافشاری می کنیم که از نیروهای متخصص هرمزگانی در مدارج بالای مدیریتی استان و حتی کشور باید استفاده شود و شایسته نیست در حال حاضر حتی در رتبه مدیرکلی یک وزارتخانه هم از هرمزگان نیرو نداریم.
 
وی با بیان اینکه بازی بومی و غیر بومی را ما شروع نکردیم، ادامه داد:  خواسته به حق نمایندگان این است که چرا اصرار می شود که از نیروی غیربومی در هرمزگان استفاده شود آیا این توهین به مردم نیست؟! اگر از استاندار بومی در هرمزگان استفاده نمی شود خب در استانی دیگر به کار گرفته شود.
 
هاشمی تختی اضافه کرد: در دولت یازدهم اکثر استان ها از استاندار بومی بهره می برند اما هرمزگان حتی از مدیران کل هرمزگانی هم بی بهره است مگر فرق هرمزگان با بوشهر و کرمان چیست و چه تفاوت هایی وجود دارد که نیروهای هرمزگانی هیچگاه به چشم نمی آیند.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت با بیان اینکه باید به دنبال مقبولیت و وحدت ملی باشیم ، عنوان کرد: اگر قرار است بازی کنیم من تا آخر این موضوع ایستاده ام و باید هرمزگانی ها نیز دیده شوند هرچند در زمان استانداری بنده هم مدیر غیربومی وجود داشت و هرمزگانی ها ذهن بسته ندارند اما باید به نیروهای متخصص و کارآمد هرمزگانی هم توجه شود زیرا این ها مطالبه مردم است.
 
وی اضافه کرد: شناخت چندانی از استاندار ندارم زیرا همکاری نداشته ایم و با آقای مرادی در خصوص تغییر استاندار اختلاف نظر داریم زیرا معتقدم تا جایی که می شود باید تعامل کرد و مشکلات و ایرادات را برطرف کرد و اگر رفع نشد به سراغ تغییر برویم و در حال حاضر به دنبال تهیه لیستی از ایرادات جهت ارائه به استاندار و اصلاح آن هستیم و بنده به عنوان نماینده مجلس و یک قانون گذار حامی دولت بوده و آمده ام همراهی ام را با دولت نشان بدهم اما از منافع مردم استانم کوتاه نمی آیم هرچند در خصوص استاندار فعلی باتوجه به زمان باقیمانده تا پایان دولت یازدهم تغییر به صلاح نیست .
 
هاشمی تختی با اشاره به اینکه هنوز کار به جایی نرسیده که گزینه ای برای استانداری هرمزگان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: در هرمزگان بیش از ده گزینه بومی از طیف های اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال برای تصدی استاندار با کارنامه، درایت و تخصص وجود دارد اما اگر دولت خودش چهره ای ماندگار و کارآمد برگزنید که غیر بومی هم باشد نمایندگان ایرادی نمی گیرند زیرا نمی خواهیم در کار دولت دخالت کنیم بلکه هدف ما تعامل مجلس و دولت است.
 
استاندار اسبق هرمزگان با بیان اینکه یک دوره سه ساله برای ارزیابی مدیریت یک فرد کافی است، افزود: در صنایع غرب استان چون مدیریت ها اغلب یا بهتر بگویم تمامأ غیر بومی است بیش از 80 درصد نیروها غیر بومی است حتی نیروهای خدماتی، زیرا دغدغه مدیرش اشتغال جوانان بومی نبوده و با فامیل بازی حق جوانان استان ضایع شده است.
 
وی در همین خصوص ادامه داد: چرا باید یک مدیر بالادستی که تخصصی ندارد غیربومی باشد اما کارمندان میانی و متخصص بومی، مگر جوان هرمزگانی چه گناهی مرتکب شده است.
 
 هاشمی تختی با بیان اینکه نقش زنان در تمامی امورات غیرقابل انکار است، اضافه کرد: وظیفه زنان آشپزی و بچه داری نیست بلکه مدیریت یک خانواده برعهده یک زن است که پرورش دهنده جوانان و آینده سازان کشور است هرچند در بیرون از خانه می توان کارهایی که با روحیات لطیف بانوان سنخیت دارد به آنان سپرد همچون مدیریت های فرهنگی، پرستاری و معلمی اما به طور مثال مدیرکل اداره برق چندان سنخیتی ندارد.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت در خصوص مبارزه با قاچاق و کالا در استان هرمزگان، افزود:  باید با قاچاق مبارزه شود و ورود کالای قاچاق به کشور لطمات جبران ناپذیری به تولید داخلی و کارخانجات وارد کرده است اما اینکه با افراد دون پایه و کسانی که برای امرار و معاش خود از این راه زندگی شان می گردد، کار درستی نیست و باید تدبیری اتخاذ شود.
 
وی ادامه داد: در این بحث باید راهکارهای لازم بدهیم و برای بازارچه مرزی، ته لنجی و پیله وری فکری کرد تا مردم برای امرار و معاش خود با مشکل مواجه نشوند بلکه با کانتیرهای قاچاق و در سطح کلان برخورد شود تا اقتصاد کشور لطمه نبیند.
 
هاشمی تختی در خصوص عضویت در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای شوراها استخاره کردم که پشیمانی آمد، امنیت ملی نفی نداشت اما عمران برکت داشت، کمیسیون عمران را انتخاب کردم.
 
استاندار سابق هرمزگان با اشاره به اینکه معتقدم اگر بخشی از درآمد هرمزگان به خودش اعطا شود، می تواند علاوه بر خودش به کشور سود برساند، اضافه کرد: در این حالت دیگر به فروش نفت نیاز نیست و درآمد کشور از حالت تک محصولی خارج می شود که این مهم نیاز به گنجانده شدن در برنامه پنج ساله ششم توسعه است که خوشبختانه به عهده مجلس دهم می باشد.
 
وی در پایان در خصوص عدم استفاده از چهره هایی همچون دکتر مشیری در پست های مدیریتی، خاطرنشان کرد: دکتر مشیری از چهره های فرهیخته و مسئول ستاد آقای روحانی در هرمزگان بوده است و نیازی نیست ایشان را به دولت معرفی کنیم و اینکه چرا از وجود این مدیر توانمند بهره گرفته نمی شود باید خود دولت پاسخگو باشد و ایشان مورد تأیید همگی ماست و اگر از دکتر مشیری در پستی بهره گرفته شود نمایندگان از آن استقبال می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار