کد خبر: ۲۴۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳ 04 June 2016
امروز در ارتفاعات دنا در نزدیکی شهر سی سخت دو حادثه برای کوهنوردانی که به دونقطه مختلف این کوه ها رفته بودند اتفاق افتاد که نیروهای امداد کوهستان سی سخت بلافاصله وارد عملیات امداد و نجات شدند.
 مسعود وکیلی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا در گفتگو با ترنم دنا گفت: در پی وقوع ۲ حادثه که یکی در مورد سقوط یک کوهنورد برازجانی در ارتفاعات قله نول جنوبی واقع در منطقه کوه گل شهر سی سخت و دیگری در منطقه تنگ حرا واقع در ارتفاعات کوه دنا بود ،به سرعت تیم امداد و نجات کوهستان این شهرستان به منطقه های مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این ۲حادثه ۲تیم عملیات امداد کوهستان به ۲محل حادثه اعزام شدند که پس از بررسی های اولیه با توجه به صدمات وارد شده به کوهنورد ساکن شهرستان برازجان که در منطقه کوه گل و در ارتفاعات قله نول جنوبی دچار سانحه شده بود،انتقال مصدوم توسط تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان دنا به پایین دره در حال جریان است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا در ادامه بیان کرد:درخواست برای ادامه عملیات امدادی برای اعزام هلی کوپتر از جمعیت هلال احمر استان اهواز برای نجات کوهنورد مصدوم در ارتفاعات نول جنوبی که در اولویت بوده داده شده است ولی تا اعلام وضعیت مصدوم از سوی تیم ۳ نفره اعزامی به محل حادثه هیچ گونه دستوری مبنی بر اعطای مجوزات لازم برای اعزام بالگرد صادر نشده است.

دو حادثه برای کوهنوردان در دنا

مهدی پور ابراهیم مسئول تیم امداد و کوهستان جمعیت هلال احمر دنا نیز در گفتگو تلفنی به ترنم دنا با تاکید بر اینکه کوهنورد مصدوم به نام قاسم موسوی که به همراه یک تیم ۱۵ نفره کوهنوردی از شهرستان برازجان به قله نول جنوبی صعود کرده بود و از ناحیه دست و دنده ها مصدوم شده بود، اذعان کرد: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا پس از چند ساعت عملیات جستجو، موفق به پیدا کردن فرد مصدوم شده و با اعزام یک تیم کوهنوردی از یاسوج به محل حادثه امید آن است که تا ساعاتی دیگر کوهنورد مصدوم تحویل تیم اوژانس که در منطقه به حالت آماده باش هستند داده شود.

دو حادثه برای کوهنوردان در دنا

مهدوی پور در ادامه تشریح کرد:از آنجا که تمهیدات لازم جهت اعزام یک عدد بالگرد از استان اهواز توسط رئیس هلال احمر شهرستان دنا انجام گرفته بود ولی به دلیل مساعد بودن حال مصدوم و داشتن هوشیاری کامل انتقال وی تنها از طریق تیم اعزامی امداد و کوهستان شهرستان دنا و تیم کوهنوردی یاسوج صورت خواهد گرفت و نیازی به اعزام بالگرد نخواهد بود.

نجات کوهنوردان سرگردان در ارتفاعات دنا واقع در منطقه تنگ حرا

مسئول تیم امداد و کوهستان جمعیت هلال احمر دنا در مورد نجات کوهنوردان سرگردان در ارتفاعات دنا واقع در منطقه تنگ حرا به ترنم دنا گفت: این کوهنوردان که ساکن یاسوج بودند و برای کوهنوردی به ارتفاعات دنا در منطقه تنگ حرا صعود کرده بودند ولی از مسیر اصلی خود منحرف و در دره‌های و صخره‌ های منطقه تنگ حرا (زیر بیژن یک) گرفتار می‌شوند و با تماس با سازمان امداد و نجات درخواست کمک می‌کنند.

این مسئول افزود: پس از تماس این کوهنوردان اکیپی از گروه امداد و نجات پایگاه هلال احمر شهرستان دنا برای کمک بهکوهنوردان سرگردان به سمت منطقه کوهستانی تنگ حرا اعزام گردیدند که به دلیل حاد نبودن موضوع، کوهنوردان سرگردان از طریق مکالمه تلفنی راهنمایی و کوهنوردان فوق به مسیر اصلی هدایت گردیدند.

وی با اشاره به این‌که کوهنوردان از شهز یاسوج بودند و به این منطقه آمده بودند، عنوان کرد: آن‌ها از لحاظ جسمانی هیچ مشکلی نداشته و در سلامتی کامل نجات پیدا کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار