معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت:مدیران اجرایی باید درجهت توسعه این استان تمام تلاش خودرابه کارگیرند.
کد خبر: ۲۴۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ 12 June 2016
معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت:مدیران اجرایی باید درجهت توسعه این استان تمام تلاش خودرابه کارگیرند.

به گزارش تابناک ایلام؛حشمت اله عسگری روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و جذب سرمایه گذاری اظهار کرد: اگر در جلسات تصمیمی گرفته می شود و قانونی است باید اجرا شود و اگر تصمیمی خلاف قانون است در همان نشست باید اعلام شود تا پیشنهادهای دیگر مورد بررسی قرار گیرند.

وی ضمن ابراز نارضایتی از برخی مدیران که با وجود تلاش ها و پیگیری های مکرر مجموعه مدیران ارشد استان برای جذب سرمایه گذار ساخت هتل پنج ستاره در ایلام مانع اجرای طرح می شوند، افزود: بحث هتل و گردشگری کاری لوکس است اما در استان ایلام بدلیل نداشتن هتل مناسب اجرای این طرح ضروری و غیر قابل اجتناب است.

عسگری تاکید کرد: اگر کسی غیر از شوراها و کارگروه ها برای مدیران در راستای ممانعت از اجرای این طرح سنگ اندازی می کند باید اعلام شود تا بتوان به صورت ریشه ای این مساله و مشکل را بر طرف کرد.

وی گفت: وقتی برای اجرای طرح سرمایه گذاری که اشتغالزا است تصمیمی گرفته می شود که به نفع استان است باید اجرایی شود اگر مدیری با تعلل و سنگ اندازی بخواهد مانع کار شود و اجرای طرح به دراز بکشد روحیه جهادی و اقتصادی مقاومتی ندارد و خواهان توسعه استان نیست.

وی یادآور شد: مدیران باید پای تصمیم و مصوباتی که در نشست ها گرفته می شود بایستند و پای کار باشند، کسی که برای سرمایه گذاری وارد عرصه می شود بدنبال سود و منفعت است و باید از سرمایه خود سود ببرد.

معاون استاندار ایلام افزود: وقتی دولت اصرار دارد که بخش خصوصی وارد عرصه اقتصاد و سرمایه گذاری شود به این امر واقف است نباید مانع اجرای طرح ها شد زیرا این امر خیانت در حق مردم است.

وی اضافه کرد: مسئولان ارشد استان به هر دری می زنند تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی وارد استان شود و برای رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال این مردم کاری انجام دهند پس باید در ابتدای اجرای طرح ها کارشناسانه پاسخ دهیم و با رعایت قانون همه موارد را لحاظ کنیم زیرا تاخیر در
اجرایی شدن مجاز نیست و به پروسه توسعه ایلام ضربه وارد می کند.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از مدیران استان کار غیر قانونی انجام نمی دهند و اعتقاد دستگاه های نظارتی نیز بر توسعه استان است، گفت: وقتی می توان با تغییر کاربری، اصلاح حریم و برخی از این موارد مشکل برخی از طرح ها را با رعایت قانون برطرف کرد پس چرا پیش پای طرح های توسعه ای سنگ اندازی می شود.

عسگری خاطر نشان کرد: بعید می دانم مدیری در استان باشد که دغدغه محیط زیست نداشته باشد یا خود را حافظ جنگل و محیط زیست نداند ولی باید همه بدانند اگر محیط زیست و جنگل دغدغه است بیکاری به عنوان یک معضل هم دغدغه ای جدی تر است.

وی افزود: اگر طرحی در نشست کارگروه مطرح می شود باید در همان جلسه قانونی و غیر قانونی بودن آن مشخص شود بنابراین مدیری که جسارت ندارد و با تعلل خود مانع اجرای طرح شود باید کنار برود.

وی ادامه داد: همه علاقمند به رعایت قانون و پایبند به اجرای آن هستیم و هیچ علاقه ای به تصمیم غیر قانونی، تجاوز به حریم ، عرف و محوطه تاریخی نداریم.

وی در این نشست به تاکید بر اقتصاد مقاومتی در سال جاری اشاره کرد و گفت: بقاع متبرکه از ظرفیت گردشگری مذهبی برخوردارند و می توان در اطراف آنها با ایجاد جاذبه های گردشگری علاوه بر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بر جذب بیشتر جمعیت و اسکان مردم آن منطقه کمک کرد.

عسگری یادآور شد: اکنون قفلی بر توسعه بقاع متبرکه که از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند، زده شده و مانع اجرای طرح های توسعه ای در اطراف این اماکن می شوند.

وی از اوقاف و امور خیریه خواست که با اولویت هیات امنا مجری طرح های توسعه ای، فرهنگی در این اماکن مذهبی شود و اگر نمی تواند با عقد قرارداد آن را به بخش خصوصی واگذار کند تا مردم از ظرفیت فرهنگی این اماکن مقدسه بهره مند شوند.

به گزارش تابناک ایلام در ادامه این نشست وضعیت اجرایی 21 طرح در ستاد تسهیل و جذب سرمایه گذاری بررسی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار