عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همگرایی میان همه دستگاه‌ها برای مقابله جدی با قاچاق کالا ضروری است.
کد خبر: ۲۶۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 22 July 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری در جمع خبرنگاران با بیان این که قاچاق یکی از مسائل و معضلات جدی اقتصاد کشور است، اظهار کرد: برخورد جدی با این پدیده شوم که ریشه‌های آن به خارج از استان هرمزگان باز می‌گردد یک عزم ملی نیاز دارد تا همه دستگاه‌ها در این زمینه وارد میدان شوند.
 
وی افزود: حجم وسیع قاچاق کالا در کشور سبب خسارات فراوانی به اقتصاد ملی شده و لطمات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته و دارد و پاره‌ای از معضلات اقتصادی کشور در بحث اشتغال و رکود نیز به حجم بالای قاچاق باز می‌گردد.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس دهم ادامه داد: قاچاق کالا ضمن این که تولید داخلی را نابود می‌کند و ریشه‌های اشتغال را در کشور می‌خشکاند سبب از بین رفتن فرصت‌های جدید اقتصادی برای کشور می‌شود و باید از تلاش‌های نیروی انتظامی که در پی تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با جدیت وارد میدان شده، صمیمانه قدردانی کرد.
 
آشوری حجم قاچاق کالا در سال را بالغ بر 15 میلیارد دلار عنوان و گفت: این حجم از قاچاق در کشور نه تنها موجب کاهش چشمگیر درآمدهای دولت شده بلکه صدها کارگاه بزرگ تولیدی را در سراسر ایران به تعطیلی کشانده و عامل بیکاری‌ هزاران نفر از جوانان شده است.
 
وی یکی از تدابیر ویژه برای برخورد با قاچاق کالا را ایجاد پنجره واحد تجارت مرزی دانست و اظهار کرد: باید دستگاه‌های مرتبط با واردات و صادرات کالا در کشور نظیر سازمان بنادر و گمرکات با ایجاد لینک‌های ارتباطی و کنترلی با دیگر بخش‌ها نظیر حمل و نقل، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، وزارت صنعت و معدن و تجارت و ... امکان نظارت هر چه بیشتر بر این فرآیند را امکان‌پذیر ساخته و در عین حال با تقویت مبادی ورودی و خروجی خود در زمینه مبارزه با قاچاق کالا مشارکت کنند.
 
نماینده بندرعباس با بیان این که باید مرز مشخصی میان قاچاق‌کالا و اقدامات پیله‌وری و ته لنجی و امثال آن در کشور ایجاد شود، گفت: ارزش کل چرخش مالی حاکم بر اقدامات خرد مردم مناطق مرزی و فعالیت‌های ته لنجی و پیله‌وری و ... در کل سال حتی به اندازه یک دهم یک محموله بزرگ قاچاق نیست و بنابراین باید ضمن ساماندهی امور در این بخش، سطح برخورد با قاچاق کالا را در کشور ارتقاء داد.
 
وی تشدید نظارت بر گلوگاه‌های وارداتی و صادراتی کشور و تجهیز این مبادی به دستگاه‌های تشخیصی ویژه و همین طور اختصاص اعتبارات خاص به استان‌های مرزی برای تجهیز یگان‌های انتظامی در پست‌های ایست و بازرسی را از جمله عوامل مؤثر در مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و از دولت خواست تا در این زمینه به نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های نظارتی کمک کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار