با توجه به اهمیت شهر تاریخی یزد، ۱۰۸ اثر از مهم‌ترین بناهای تاریخی این استان به فهرست آثار ملی اضافه شد.
کد خبر: ۲۷۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 13 August 2016
به گزارش تابناک یزددر جلسه شورای ثبت آثار تاریخی که با حضور مدیرکل اداره ثبت آثار تاریخی، رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی و جمعی از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی استان یزد برگزار شد،  ۱۰۸ اثر و بنای تاریخی که شامل آب‌انبار، خانه، قلعه، بازارچه و مجموعه و بافت تاریخی بود، مورد بررسی قرار گرفت و با تایید کارشناسان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

«فرهاد نظری»، مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور در این جلسه گفت: با توجه به اینکه بسیاری از بناهای شهر تاریخی یزد دارای ارزش‌های تاریخی و معماری هستند، مهم‌ترینِ این بناها پس از بررسی‌های کارشناسی مورد تایید قرار گرفت و به فهرست آثار ملی کشور اضافه شدند.

اد ادامه داد: بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور شامل ۳۴ خانه تاریخی، ۱۴ مسجد، تکیه و زیارتگاه، ۱۰ آب انبار، دو بازارچه سماورسازی و چهارسوق، چهار حمام تاریخی، هفت قلعه تاریخی، ۶ کوچه و مجموعه تاریخی، دو بافت تاریخی «عقدا» و «هفتادر» می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور، ۲۰ بنای دیگر از جمله  «تیمچه تجاری نور»، «حوض جعفر»، «آشخانه زیرده»، «ساختمان اداره آب و فاضلاب»، «طنبی زارچ»، «خیله زرتشتیان زرجوع»، «خیله موبد اردشیر» و «آسیاب صدری» در فهرست آثار غیرمنقول نیز به ثبت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار