معاون میراث فرهنگی این اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: با ثبت 9 اثر تاریخی و فرهنگی استان در فهرست آثار ملی کشور، تعداد آثار ثبت شده تاکنون به 796 اثر رسیده است.
کد خبر: ۲۸۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 29 August 2016
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، علی شریعتی منش افزود: آثاری که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند، شامل 719 بنا، بافت و محوطه تاریخی، 30 اثر معنوی و 47 اثر میراث طبیعی است.
وی یادآور شد: با توجه به اهمیت ثبت آثار تاریخی و فرهنگی که اقدام قانونی را برای حفاظت و نگهداری آثار افزایش می دهد، این اداره کل در نظر دارد تا پایان سال 95 تعداد بیشتری از آثار شناسایی شده را در فهرست میراث ملی ثبت کند.
تاکنون بیش از دو هزار و 200 اثر در خراسان جنوبی شناسایی شد که از این تعداد 796 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شد و سه اثر شامل باغ اکبریه بیرجند ، مجموعه قنات بلده فردوس و بیابان لوت( مشترک میان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان ) در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
در نوروز سال 95 با استقبال مسافران نوروزی، خراسان جنوبی به علت وجود جاذبه های گردشگری متنوع، در ردیف 10 مقصد برتر سفرهای نوروزی کشور قرار گرفت
این استان در شرق ایران با داشتن چشم اندازهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوان حدود 800 هزار نفر جمعیت و 151 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
خراسان جنوبی با اقلیمی خشک و بیابانی، باغ ها و قلعه های تاریخی، چشمه های آبگرم و سرد، روستاهای زیبا ، عرصه های بیابانی و کویری دیدنی و آثار گردشگری بی نظیر، مجموعه ای از دیدنی های طبیعی تاریخ را در معرض بازدید مسافران و گردشگران قرار می دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار