گزارش صدرنشینی شاگردان کی روش در پایان روز نخست مقدماتی جام جهانی2018
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین گام خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی روسیه در قاره آسیا، سنگین ترین و طولانی ترین نبرد ممکن را مقابل تیم چندملیتی و حرفه ای قطر با پیروزی دیرهنگام و دراماتیک پشت سر گذاشت. شاگردان کی روش که در طول 90دقیقه با تکیه بر تنها تاکتیک خود یعنی ارسال های هوایی موفق به بازکردن دروازه میهمان بابرنامه نشده بود، در دقیقه 94 با استفاده از اشتباه گلر حریف در دفع توپ به گل سرنوشت ساز رسید و در دقیقه 100 نیز این فاصله را دو برابر کرد تا در نخستین روز صدرنشین گروه A بالاتر از کره جنوبی و ازبکستان بایستد.
کد خبر: ۲۸۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲ 02 September 2016
تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 21 امشب در نخستین گام خود برای صعود به جام جهانی 2018 به مصاف عنابی پوشان قطر رفت و در یک نبرد ماراتن گونه به پیروزی حیثیتی و سرنوشت ساز رسید.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان کارلوس کی روش که به عنوان تیم نخست آسیا در رنکینگ فیفا وارد میدان شدند، در طول بازی نمایشی دلچسب ارایه نکردند اما در پایان مسابقه با خوش شانسی و استفاده از اشتباهات حریف حرفه ای خود، هر سه امتیاز را با بهترین تفاصل گل برای خود ذخیره کردند.

تاکتیک ایران در این بازی که توسط کی روش ابلاغ شده بود، تنها ارسال های بلند روی دروازه قطر بود که هیچگاه ثمر نداد و بازیکنان تکنیکی ما را هم از تاثیرگذاری همیشگی خنثی کرد. نکته عجیب این بود که حتی با انجام هر سه تعویض ایران هم این شیوه شکست خورده و ناکام تغییر پیدا نکرد و نشان داد که مرد پرتغالی پلان دوم برای حمله و باز کردن دروازه حریف به شاگردانش آموزش نداده است.

در طول بازی تیم ایران ، هیچ خطر جدی و قابل ذکری جز موقعیت کریم انصاری فر در دقایق پایانی مسابقه روی دروازه قطر ایجاد نکردند و اگر اشتباه عجیب لکومنت نبود، چه بسا دو امتیاز از دیدار نخست از دست داده بودیم. با این حال بار دیگر رضاقوچان نژاد پیام آور شادی برای هواداران و دوستداران فوتبال ایرانی بود.

تیم قطر که پس از دریافت گل شوکه کننده اول، و دعوای شدیدی که پس از آن بین نیمکت نشینان دو تیم در گرفت سراپا حمله شد تا گل را در فرصت اندک باقیمانده جبران کند اما شوت مهلک و تماشایی جهانبخش اختلاف را دو برابر کرد و ایران را به تنهایی به صدر جدول در پایان روز نخست فرستاد.

جدول گروه اول در پایان روز نخست مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی

ایران2 - قطر0/برد دراماتیک با هدیه حریف وسوپرگل جهانبخش درجنگ 103دقیقه ای+فیلم



ترکیب ایران:
علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان، آندرانیک تیموریان، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه(67-وحید امیری)، سردار آزمون(83-کریم انصاریفر) و مهدی طارمی (75-رضا قوچان نژاد)

ترکیب قطر:
امین لکومنت،‌ عبدالکریم حسن، لوئیز جونیور، علی‌ اسد تهیمن، رودریگو تاباتا (70-اکرم حسن عفیف)، حسن الحیدوس، پدرو کوریرا، بوعالم خوخی، احمد یاسر عبدالرحمان، کریم بودیاف، سباستین سوریا. 

داور: پررا هتیکان کاناماگ (سریلانکا) ، کمک ها: پالیا جورج پریانگا و همت هونگا پالیتا (هر دو از سریلانکا)
تماشاگر: 90هزار نفر


دقیقه 2: ارسال زیبای جهانبخش نخستین توپ را به محوطه جریمه قطر فرستاد اما ضربه سر طارمی با برخورد به بدن بازیکنان مدافع حریف بلوکه شد.
دقیقه 12: سباستین سوریا در گوشه شش قدم صاحب توپ شد و پس از جاگذاشتن پژمان منتظری از زاویه بسته به سمت دروازه شلیک کرد که توپ در آغوش بیرانوند آرام گرفت.
دقیقه 17: قطری ها بار دیگر و این بار از جناح چپ نفوذ کردند و پس از اینکه حاج صفی با سرتوپ حریف جا ماند، شوت نه چندان محکم در آغوش بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه22: سوریا بازیکن اروگوئه ای قطر دروازه بیرانوند را در موقعیت آفساید باز کرد.
دقیقه 32: بالاخره پس از دقایق زیاد تیم ایران موفق شد یک خطر روی دروازه قطر ایجاد کند اما فرار جهانبخش از جناح راست و شوت سنگین او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 35: حیدوس بار دیگر از جناح چپ نفوذ کرد و ارسال او به کرنر تبدیل شد. ارسال کرنر با خروج ناموفق بیرانوند توام شد اما با شانس بسیار در شلوغی محوطه جریمه ایران؛ توپ توس سیدجلال دفع شد.
دقیقه 39: اشکان دژاگه بخاطر خطا و تکل شدید روی پای سباستین سوریا با کارت زرد جریمه شد.
دقیقه 43: داور ضعیف سریلانکایی خطای واضح روی عزت الهی را نگرفت تا توپ به ضدحمله بسیار خطرناک تبدیل شود و تاباتا در موقعیت عالی توپ را از جناح راست به بالای دروازه ایران فرستاد.
دقیقه 53: کرنر کوتاه ارسالی جهانبخش در فعل و انفعال به گل تبدیل شد اما توپ از بیرون زمین وارد محوطه شده بود.
دقیقه 60: چرخش و نفوذ تند وتیز سردار آزمون از میانه زمین قطری ها به درون محوطه جریمه حریف ، با تاثیر مدافعان قطری همراه شد و دژاگه هم نتوانست توپ سرگردان را به چارچوب بزند.
دقیقه 78: شوت سهمگین خوخی در ریباند توپ، به شکل بسیار خطرناکی از کنار تیر عمودی دروازه ایران به اوت رفت.
دقیقه 85: ارسال کرنر قطری ها از جناح چپ با ضربه آرام و غیرمتعادل بودیاف آرام سمت دروازه ایران رفت که بیرانوند درازکش توپ را مهار کرد.
دقیقه 87: ارسال کوتاه گوچی از گوشه چپ محوطه جریمه در شش قدم روی پیشانی کریم انصاریفر تازه وارد نشست اما ضربه او به توپ تنها در حد یک تماس ناقص بود و توپ راهی جتاح مقابل شد.
دقیقه 89: ضدحمله خطرناک قطری ها از فضای خالی حاج صفی باعث شد تا منتظری با تکل محکم کارت زرد بگیرد.

گل اول/ دقیقه 94: در حالی که بازی با نتیجه تساوی بدون گل تمام می شد، اشتباه بچگانه لکومنت گلر قطری ها در دفع توپ زیر پای کریم انصاریفر افتاد و حمل توپ چند متری او در موقعیت دو به تک به زیرپای قوچان نژاد افتاد تا او ضربه تمام کننده را از تونل بین پاهای لکومنت وارد کرده و استادیوم را منفجر کند.

گل دوم/ دقیقه 100: ارسال بلند عزت الهی از درون زمین ایران به جناح راست ایران به جهانبخش رسید تا این لژیونر ایرانی با کنترل جالب و شوت سرضرب خود دروازه قطری ها را برای بار دوم به زیبایی هر چه تمام تر باز کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار