استاندار قزوین:
استاندار قزوین با بیان اینکه به مدیران هشدارهای لازم را داده‌ام گفت: مدیران استان همه باید تا پایان سال لباس رزم بپوشند.
کد خبر: ۳۱۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 29 October 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، اظهار کرد: همه ما وقت زیادی نداریم و برای خدمت به مردم در مدت زمان باقی مانده باید لباس رزم بپوشیم.
وی با بیان اینکه اولویت های استان را باید شناسایی کنیم، افزود: کمبود آب و ارتقاء بهره‌وری و تولید از مهم‌ترزین نیازهای استان قزوین است جهاد کشاورزی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.
همتی تغییر الگوی کشت را یکی از دغدغه‌های استان دانست و افزود: در سفر اخیر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان مصوبه شد که 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شوند که این مصوبه باید تا پایان سال اجرا و عملیاتی شود.
وی استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دیگر را برای زیرپوشش قرار دادن سیستم‌های نوین آبیاری در استان قزوین خواستار شد و ادامه داد: از ظرفیت‌ها و توان همه دستگاه‌‎های استان علی‌الخصوص بسیج سازندگی، سازمان همیاری و صندوق توسعه بخش کشاورزی و همچنین دانش‌آموختگان رشته‌های کشاورزی استفاده کرد تا بتوان این میزان از اراضی کشاورزی استان را زیرپوشش سیستم‌های نوین آبیاری رود تابا اجرای آن ضمن صرفه‌جویی منابع آبی، ایجاد اشتغال‌زایی برای نیروهای تولید و فعال کردن کارخانه‌های تولید را نیز برای استان شاهد باشیم.
همتی با بیان اینکه در حوزه گلخانه 2 کار مهم انجام‌شده که می‌توان به ایجاد شهرک گلخانه‌ای به مساحت 800 هکتار و دیگری 100 هکتار در شهرستان تاکستان اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه احداث و توسعه گلخانه‌ها می‌تواند راه برون‌رفت برای حل بحران آب و ارتقای سطح تولید باشد، اضافه کرد: درگذشته در سطح 51 هکتار از اراضی کشاورزی استان گلخانه‌ایجاد شده که در حال حاضر 185 هکتار از اراضی کشاورزی استان با بخش خصوصی برای ایجاد گلخانه مذاکره شد که اجرایی خواهد شد.
مقام عالی دولت در استان قزوین با اشاره به افزایش میزان تولید گندم در کشور خاطرنشان کرد: در سال جاری استان قزوین 264 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری‌شده که در سطح کشور دولت 11 و نیم میلیارد تُن پیش‌بینی خرید گندم را کرده بود که در سطح کشور 12 هزار و 600 میلیارد تُن گندم از کشاورزان گندم به‌صورت تضمینی خریداری‌شده که رقم شکفت انگیزی است.
همتی با اشاره به اینکه در سطح استان حدود 615 واحد تولیدی تعطیل داریم، خاطرنشان کرد: این واحدهای تولیدی اغلب به خاطر نداشتن بازار فروش، اختلاف سرمایه‌گذاران و شریک، نداشتن ماشین آلات جدید و مدرن به حالت تعطیل درآمده است.
وی اضافه کرد: برخی از شرکت‌ها نیز به خاطر قرار گرفتن در ماده 141 تعطیل هستند یعنی زیان شرکت از سرمایه شرکت بالاتر است و بانک‌ها طبق قانون اجازه دادن تسهیلات بانکی به این واحدها را ندارند که با مذاکراتی که انجام‌شده مقررشده این‌گونه واحدهایی که تمایل به کار واحد تولید خود را دارند به نحوی مشکلشان مرتفع شود.
به گفته‌ی این مقام مسئول؛ تعداد 486 واحد تولیدی نیمه فعال در استان وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه تسهیلات مناسب فعال شوند تا چرخه تولید در استان رشد و توسعه بیشتری پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار