کرمانشاه- معاون جهادکشاورزی استان کرمانشاه از تمدید مهلت بیمه کشاورزی در استان برای کشت‌های پاییزه مناطق گرمسیری تا پایان دی ماه و مناطق سردسیری تا ۱۵ دی ۹۵ خبر داد.
کد خبر: ۳۵۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 01 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از مهر،علی چاله چاله از تمدید مهلت کشت های پاییزه در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این مهلت برای کشت های مناطق گرمسیری تا پایان دی ماه و برای مناطق سردسیری استان تا ۱۵ دی ماه امسال تمدید شده است.

وی با اشاره به مخاطراتی که بخش کشاورزی را تهدید می کند، گفت: با توجه به این مخاطرات -که اغلب خسارت مالی برای کشاورز به دنبال خواهد داشت- ضرورت دارد کشاورزان نسبت به بیمه محصولات خود با جدیت بیشتری اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بنابر پی گیری های مستمر آقای شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی و بانک کشاورزی استان، برای پیشگیری از خسارت های احتمالی به کشاورزان، مهلت بیمه محصولات تا پایان دی برای محصولات مناطق گرمسیری و ۱۵ دی برای مناطق سردسیری تمدید شد.

وی تاکید کرد: این مهلت آخرین مهلت برای اقدام در این زمینه بوده و دیگر قابل تمدید نیست. لذا کشاورزان هر چه زودتر نسبت به این مسئله اقدام کنند.

چاله چاله تصریح کرد: کشاورزان استان کرمانشاه می توانند با مراجعه به نمایندگی های بیمه کشاورزی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

**تعرفه بیمه محصولات کشاورزی

وی به تنوع بیمه ای برای محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه محصولات متنوعی از جمله گندم آبی، گندم دیم، جو آبی، جو دیم، کلزای آبی، کلزای دیم، سیب زمینی پاییزه و زمستانه، نخود دیم، عدس دیم و چغندرقند بیمه می شوند.

چاله‌چاله، حق بیمه هر هکتار گندم آبی با عوامل خطر عمومی ۲۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در این مورد پوشش ۷۵ درصد بوده و ۱۷ هزار تومان آن توسط دولت به صندوق بیمه پرداخت شده و ۵ هزار تومان آن را نیز کشاورز می پردازد. هم چنین بیمه گر در مقابل حداکثر ۲ میلیون تومان تعهد خسارت دارد.

وی افزود: در خصوص گندم دیم نیز با عوامل خطر عمومی پوشش ۷۵ درصد بوده و کل حق بیمه آن ۵۶ هزار تومان است که ۲۶ هزار تومان آن سهم کشاورز و ۳۰ هزار تومان آن توسط دولت به صندوق بیمه پرداخت می شود. تعهد بیمه گر نیز در این مورد ۶۰۰ هزار تومان است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سایر محصولات با عوامل خطر انفرادی نیز از تعرفه های متفاوتی برخوردارند که در زمان بیمه محصولات توسط بیمه گر(صندوق بیمه) به بیمه گذار(کشاورز) اعلام و توضیح داده می شود. همچنین کشاورزان می تواند از بیمه تکمیلی محصولات کشاورزی برای بهره مندی از مزایای بیشتر در این زمینه استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار